• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش سرمایه اجتماعی شهروندان در جذب گردشگر (مطالعه‌ی موردی: شهروندان ایلام)

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, اسفندیارپورشاهانی, فاطمهآزادخانی, پاکزاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    153.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مفهوم سرمایه‌ ­اجتماعی به عنوان یک مفهوم فرا رشته­ای در تحلیل­های اجتماعی و اقتصادی توسعه جوامع به ویژه توسعه گردشگری مطرح شده است.  هدف از این پژوهش بررسی نقش سرمایه اجتماعی شهروندان ایلامی در جذب گردشگر می‌باشد. این تحقیق توصیفی تحلیلی از نوع کاربردی است، جامعه­آماری این پژوهش شهروندان ایلامی و گردشگران این شهرستان در سال92-93 می‌باشند. روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای است با حجم نمونه323نفر برای خانوارهای ایلامی و242 نفر برای گردشگران انجام‌گرفته ابزار گردآوری داده‌ها شامل دو پرسشنامه سرمایه اجتماعی و جذب گردشگر است نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌ها حاکی از آن است که بین سرمایه ­اجتماعی شهروندان ایلامی و جذب گردشگر رابطه معناداری وجود دارد. نتیجه به‌ دست آمده از آزمون رگرسیون که به بررسی تأثیر متغیرهای مستقل(بعد ارتباطی- شناختی و ساختاری سرمایه اجتماعی) بر متغیر وابسته(جذب گردشگر) می‌پردازد نشان داد که هر سه بعد ارتباطی- ساختاری و شناختی سرمایه اجتماعی بر جذب گردشگر تأثیر داشته‌اند به‌طوری که بعد شناختی سرمایه اجتماعی به تنهایی حدود 88 درصد تغییرات را در متغیر وابسته جذب گردشگر تبیین نموده است. همچنین بعد ساختاری و رابطه‌ای سرمایه اجتماعی در مجموع60 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین نموده­اند و در آخر درصد تبیین هر سه متغیر رابطه‌ای، شناختی و ساختاری 63 درصد بوده است.
    کلید واژگان
    سرمایه اجتماعی
    گردشگری
    بعد ساختاری
    بعد شناختی
    بعد رابطه ای
    شهرستان ایلام

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه ایلام
    دانشگاه باختر
    دانشگاه ایلام

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1057.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108075

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب