• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی روابط میان کیفیت، اعتماد، رضایت و وفاداری الکترونیکی در صنعت هتلداری

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی دولت آبادی, حسینشریفی تهرانی, محمدشفیعی عربی, محمد علیاسفندیار, کوروش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    353.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با وجود فواید حاصل از توسعه‌ی اینترنت در صنعت گردشگری به­طور کلی و صنعت هتلداری به‌طور خاص، نکته‌ی چالش‌برانگیز برای بخش عرضه‌ی آن است که میزان وفاداری مشتریان در محیط اینترنتی در مقایسه با محیط سنتی و خرید حضوری کاهش یافته­است. این مسأله لزوم شناخت کامل­تر از مفهوم وفاداری الکترونیکی و عوامل تاثیرگذار بر آن به­منظور اتخاذ راهبردهای مؤثر بازاریابی را مورد تاکید قرار می­دهد. در حوالی این موضوع، هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی ابعاد کیفیت وب‌سایت‌های ارایه­کننده‌ی خدمات اقامت در هتل، به­عنوان یکی از عوامل مرتبط با فرایند وفادارسازی مشتریان است. به­منظور بررسی نقش احتمالی متغیر تجربه‌ی قبلی رزرو اینترنتی اتاق هتل در تعدیل شدت روابط الگوی تحقیق، جامعه‌ی آماری در دو گروه مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی دسته­بندی و داده­های گروه اول با استفاده از روش­ نمونه­گیری تصادفی و داده­های گروه دوم بدون انجام نمونه­گیری و دعوت از همه اعضاء جامعه‌ی آماری گردآوری شد. ابزار گردآوری داده­ها، پرسشنامه و روش­­های تحلیل داده­ها، آنووا، تحلیل عاملی اکتشافی و الگو­یابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی است. نتایج حاصل نشان داد که مهمترین ابعاد کیفیت الکترونیکی عبارت است از: پاسخ­گویی و تحویل بی نقص، امنیت، طراحی وب‌سایت، و کاربردی بودن. همچنین نتایج حاصل از الگوی مفهومی نشان داد که در هر دو گروه مشتریان بالقوه و فعلی، کیفیت الکترونیکی بر متغیرهای اعتماد، وفاداری و رضایت الکترونیکی و از طرفی، اعتماد بر وفاداری الکترونیکی تأثیر مثبت دارد. نقاط تمایز آن است که برای مشتریان فعلی بر خلاف مشتریان بالقوه، رضایت بر اعتماد الکترونیکی و برای مشتریان بالقوه بر خلاف مشتریان فعلی، رضایت بر وفاداری الکترونیکی تأثیر مثبت دارد. تحلیل متغیر تجربه‌ی قبلی رزرو اینترنتی نیز بیانگر آن است که این متغیر سبب تعدیل شدت روابط بین متغیرهای اعتماد و وفاداری و از سوی دیگر، کیفیت و اعتماد الکترونیکی نمی­شود.
    کلید واژگان
    صنعت هتلداری
    وفاداری الکترونیکی
    کیفیت الکترونیکی
    اعتماد الکترونیکی
    رضایت الکترونیکی
    تجربه‌ی قبلی رزرو اینترنتی اتاق هتل

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه علم و فرهنگ تهران
    دانشگاه علامه طباطبائی تهران

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1055.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108073

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • امکان‌سنجی اقدامات بازپرس در فرایند دادرسی الکترونیکی 

      موذن زادگان, حسنعلی؛ عابدی نیستانک, امیرحسین (قوه قضائیه, 2023-09-23)
      موضوع دادرسی کیفری الکترونیکی، تحقق مراحل دادرسی از کشف جرم تا اجرای مجازات در صورت احراز بزهکاری متهم و یا صدور قرار منع‌تعقیب یا برائت او از طریق سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی است. اهداف برقراری این نوع دادرسی، سرعت ...

    • تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها) 

      بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)
      در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دست‌اندکاران صحنه بین‌المللی در پی آن ...

    • تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها) 

      بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)
      در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دست‌اندکاران صحنه بین‌المللی در پی آن ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب