• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 4, شماره 12
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر (مطالعه‌ی موردی: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان)

    (ندگان)پدیدآور
    کاظمی, علیغفاری, محمدکنجکاو منفرد, امیررضاتسلیمی, امین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    302.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در دنیای رقابتی امروز، مدیران و متخصصان بازاریابی مقاصد گردشگری باید تلاش کنند تا نوعی احساس تعلق بین گردشگران و مقاصد گردشگری ایجاد کرده و آن را بهبود بخشند تا از این طریق بتوانند رضایت و وفاداری گردشگران را به مقاصد گردشگری افزایش دهند؛ از این رو هدف مقاله‌ی حاضر، بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر است. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل آن دسته از گردشگران خارجی در دسترسی است که در آبان ماه سال 1392 به شهر اصفهان سفر کرده‌اند. از این جامعه، نمونه‌ای به حجم 200 نفر و به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای گردآوری داده‌های پژوهش، پرسشنامه‌ی محقق‌ساخته‌ای حاوی 29 سؤال طراحی شد. به منظور بررسی داده‌های پژوهش و آزمون فرضیه‌های پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌‌دهد احساس تعلق به مقاصد گردشگری اصفهان می‌تواند رضایت و وفاداری گردشگر را به‌صورت مثبت و معنی‌داری تحت تأثیر قرار دهد؛ هم‌چنین رضایت از مقصد گردشگری اصفهان می‌تواند وفاداری را تحت تأثیر قرار دهد. در نهایت وفاداری شناختی به مقصد گردشگری می‌تواند وفاداری عاطفی و ارادی و هم‌چنین وفاداری عاطفی به مقصد گردشگری می‌تواند وفاداری ارادی را به آن مقصد گردشگری اصفهان تحت تأثیر قرار دهد.
    کلید واژگان
    احساس تعلق به مقاصد گردشگری
    وفاداری به مقاصد گردشگری
    رضایت
    اصفهان

    شماره نشریه
    12
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه تبریز

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1054.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108072

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب