بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر (مطالعهی موردی: گردشگران خارجی سفر کرده به شهر اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
کاظمی, علیغفاری, محمدکنجکاو منفرد, امیررضاتسلیمی, امیننوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در دنیای رقابتی امروز، مدیران و متخصصان بازاریابی مقاصد گردشگری باید تلاش کنند تا نوعی احساس تعلق بین گردشگران و مقاصد گردشگری ایجاد کرده و آن را بهبود بخشند تا از این طریق بتوانند رضایت و وفاداری گردشگران را به مقاصد گردشگری افزایش دهند؛ از این رو هدف مقالهی حاضر، بررسی تأثیر احساس تعلق به مقاصد گردشگری بر رضایت و وفاداری گردشگر است. جامعهی آماری این پژوهش شامل آن دسته از گردشگران خارجی در دسترسی است که در آبان ماه سال 1392 به شهر اصفهان سفر کردهاند. از این جامعه، نمونهای به حجم 200 نفر و به روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شد. برای گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامهی محققساختهای حاوی 29 سؤال طراحی شد. به منظور بررسی دادههای پژوهش و آزمون فرضیههای پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد احساس تعلق به مقاصد گردشگری اصفهان میتواند رضایت و وفاداری گردشگر را بهصورت مثبت و معنیداری تحت تأثیر قرار دهد؛ همچنین رضایت از مقصد گردشگری اصفهان میتواند وفاداری را تحت تأثیر قرار دهد. در نهایت وفاداری شناختی به مقصد گردشگری میتواند وفاداری عاطفی و ارادی و همچنین وفاداری عاطفی به مقصد گردشگری میتواند وفاداری ارادی را به آن مقصد گردشگری اصفهان تحت تأثیر قرار دهد.
کلید واژگان
احساس تعلق به مقاصد گردشگریوفاداری به مقاصد گردشگری
رضایت
اصفهان
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2015-05-221394-03-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه اصفهاندانشگاه اصفهان
دانشگاه اصفهان
دانشگاه تبریز
شاپا
2322-309X2538-4465




