بررسی اثر گردشگری در توسعهی کارآفرینی
(ندگان)پدیدآور
اربابیان, شیرینزمانی, زهرارحیمی, معصومهنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت گردشگری[1]بهعنوان یکی از پر درآمدترین صنایع جهان بهشمار میرود. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را بهعنوان یک ثروت با ارزش در نظر گرفتهاند تا بتوانند از آثار مثبت آن برای درآمدزایی، اشتغال و رشد و توسعه استفاده نمایند. گردشگری صنعتی است که قابلیتهای زیادی برای ایجاد کسب و کارهای جدید دارد و میتواند به توسعهی اشتغالزایی و کارآفرینی کمک کند. بنابراین در این مطالعه اثر گردشگری بر توسعهی کارآفرینی مورد بررسی قرار میگیرد. برای این منظور منتخبی از کشورها (26 کشور) که هم از نظر ورود گردشگر و هم از نظر درآمدی مشابه یکدیگر هستند، درنظر گرفته شده و یک الگوی اقتصادسنجی در طی دورهی 2012-2004 تصریح شده است. نتایج بهدستآمده بیانگر تأثیر مثبت و معنیدار گردشگری، تجارت بینالملل، سرمایهگذاری مستقیم خارجی، آزادی اقتصادی و آموزش بر توسعهی کارآفرینی است.
[1] Tourism
کلید واژگان
گردشگریتجارت بینالملل
کارآفرینی
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2014-11-221393-09-01
ناشر
دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran
سازمان پدید آورنده
دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانیدانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی
دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی
شاپا
2322-309X2538-4465




