• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 2, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش تصویر گردشگران کنونی در ترغیب گردشگران آتی برای مسافرت به مقصد گردشگری شیراز

    (ندگان)پدیدآور
    غفاری, محمدایران پناه, نصرالهشهبازی, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    140.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر تبلیغات شفاهی بر قصد سفر گردشگران خارجی به مقصد گردشگری شیراز است. جامعه­ی آماری این تحقیق شامل گردشگران خارجی­ای است که در ماه­های آبان و آذر سال 1390 به شهر شیراز سفر کرده­ اند. حجم نمونه­ی آماری 100 نفر محاسبه گردید و برای انجام نمونه­گیری از روش تصادفی خوشه­ای دو­مرحله­ای با حجم نابرابر خوشه­ها استفاده شده است. برای جمع­آوری­داده­های تحقیق از پرسش­نامه استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی و آزمون­های آماری تی تک­نمونه­ای و تحلیل واریانس (آنوا) در نرم­افزارSPSS  استفاده شده است. نتایج این تحقیق حاضر نشان می­دهد تبلیغات شفاهی بر جذب گردشگران خارجی سفر کرده به شهر شیراز مؤثر بوده و در تصمیم­ گیری گردشگران برای انتخاب این شهر به عنوان مقصد گردشگری تأثیر داشته است. همچنین افراد برای متخصّص بودن منبع اطلاعاتی و مشابهت خود با منبع اطلاعاتی اهمیت قائل بوده­اند. از سوی دیگر تجزیه و تحلیل رابطه­ی متغیّرهای جمعیت­شناختی و استفاده از تبلیغات شفاهی نشان می­دهد بین تحصیلات گردشگران و میزان استفاده­ی آن­ها از تبلیغات شفاهی، رابطه­ی معکوس وجود دارد، به این صورت که افراد با تحصیلات کمتر بیشتر از این نوع تبلیغات استفاده کرده­اند. همچنین نتایج نشان می­دهد گردشگران زن بیشتر از گردشگران مرد از این نوع تبلیغات استفاده کرده اند؛ لذا می­توان گفت فراهم کردن تجربه­ی خوب سفر به شهر اصفهان برای گردشگران خارجی می تواند آن­ها را به منابع بالقوه­ای برای تبلیغ این شهر نزد سایر گردشگران بالقوه تبدیل نماید.
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: گردشگری
    تبلیغات شفاهی
    شباهت استنباط¬شده
    تخصص استنباط¬شده
    شیراز

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2013-08-23
    1392-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه اصفهان
    دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_543.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/108008

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب