• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 5, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 5, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیلی بر فرایند مدیریت تصویر مقصد گردشگری شهری مورد مطالعه: کلان‌شهر تبریز

    (ندگان)پدیدآور
    حیدری چیانه, رحیمسعدلونیا, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    463.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فواصل جغرافیایی و فرهنگی مابین شهرها و مقاصد از یک‌ سو و رقابت بین آن‌ها به‌ منظور توسعه صنعت گردشگری خود از سوی دیگر، باعث گردیده است که تصویر ذهنی گردشگران از شهرها، از تأثیرگذارترین مؤلفه‌های توسعه گردشگری شهری محسوب می‌شود.  به‌گونه‌ای که در علم بازاریابی از گردشگران کنونی با تصویر مثبت یا منفی از مقاصد، بازاریابان یا بازارزدایان آتی آن مقصد یاد می‌شود. تحقیق حاضر که در راستای تحلیل تصویر و برند مقصد شهری تبریز صورت گرفته، بر اساس روش تحقیق توصیفی-تحلیلی انجام‌شده است. برای تحلیل مدیریت تصویر استراتژیک برند تبریز، از مدل ترکیبی SWOT-AHP استفاده‌شده است. پس از شناسایی عوامل مؤثر بر تصویر برند تبریز، اقدام به توزیع پرسشنامه و پرسشگری در میان 50 نفر از کارشناسان شهری و گردشگری شهر تبریز شده است. وزن عوامل نیز با استفاده از مدل AHP و با بهره‌گیری ازنظر 20 نفر از کارشناسان و مدیران شهری و گردشگری در محیط نرم‌افزار Expert Choice محاسبه و تحلیل‌شده است. بر این اساس، وضعیت عوامل در چهار بخش قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت ها و تهدیدهای مدیریت تصویر برند شهر تبریز مشخص‌شده و سپس به تدوین استراتژی‌های متناسب با آن‌ها انجامیده است. نتایج نشان می‌دهد که راهبردهای خروجی غالباً بر هویت بخشی به بافت شهری به‌ مثابه یک برند و در نهایت ارائه تصویری مطلوب از تبریز از طریق رسانه‌های جمعی و مجازی تأکید می‌کند.
    کلید واژگان
    گردشگری شهری
    برند
    مدیریت تصویر
    مدل SWOT
    کلان‌شهر تبریز

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2017-02-19
    1395-12-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تبریز
    دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تبریز

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2017.1432
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1432.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107913

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب