نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچاکررضا, شیواfa_IR
dc.contributor.authorمیرزائی, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorتبریزی, نازنینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:19:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:19:29Z
dc.date.available1399-07-08T21:19:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:19:29Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-06-26en_US
dc.date.submitted1398-04-05fa_IR
dc.identifier.citationچاکررضا, شیوا, میرزائی, روزبه, تبریزی, نازنین. (1398). نقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور، تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگری. برنامه ریزی و توسعه گردشگری, 8(30), 79-94. doi: 10.22080/jtpd.2019.16627.3075fa_IR
dc.identifier.issn2322-309X
dc.identifier.issn2538-4465
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2019.16627.3075
dc.identifier.urihttp://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_2503.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107838
dc.description.abstractفنّاوری‌ پیشرفته‌ی واقعیت مجازی، با فراهم نمودن فرصت پیش‌تجربه مقصد، صنعت گردشگری را دستخوش تغییرات کرده است. بنابراین، این صنعت، با چالش درک هر چه بیشتر تکنولوژی واقعیت مجازی به‌منظور جذب و نگهداری گردشگران بالقوه روبرو شده است. در این پژوهش نقش نمایشگر واقعیت مجازی در شکل-گیری حس حضور فضایی و تمایلات رفتاری پس از تجربه محیط مجازی مدنظر قرار گرفته است. 302 نفر از گردشگران خروجی بالقوه در قالب دو گروه مجزا و به روش گلوله‌برفی انتخاب شده اند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامه است که پس از تأیید روایی و پایایی، توزیع گردید. داده‌ها توسط آزمون ANOVA دو سویه و آزمون همبستگی پیرسون تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که نمایشگر واقعیت مجازی بر هر دو بعدِ حس خودیابی و عملکرد ممکن از حس حضور فضایی تأثیر مثبت دارد. نمایشگر واقعیت مجازی به‌صورت مستقیم بر تمایلات رفتاری تأثیر نداشته و از طریق حس خودیابی بر تمایلات رفتاری پس از تجربه محیط مجازی اثر می‌گذارد. قدرت تجسّم فردی بر حس حضور فضایی تاثیر معناداری دارد و بنابراین، هر چه کاربر محیط مجازی از قدرت تجسّم بالاتری برخوردار باشد، بهتر می‌تواند خود را در محیط مجازی حس کند. همچنین، میان دو متغیر حس حضور فضایی و تمایلات رفتاری همبستگی مثبت وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent381
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofبرنامه ریزی و توسعه گردشگریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Tourism Planning and Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2019.16627.3075
dc.subjectواقعیت مجازیfa_IR
dc.subjectحس حضورfa_IR
dc.subjectحس خودیابیfa_IR
dc.subjectتمایلات رفتاریfa_IR
dc.subjectبازاریابی مقصدfa_IR
dc.titleنقش واقعیت مجازی در ایجاد حس حضور، تمایلات رفتاری و بازاریابی مقاصد گردشگریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه مازندارنfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue30
dc.citation.spage79
dc.citation.epage94
nlai.contributor.orcid0000-0003-3966-3445


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد