• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • برنامه ریزی و توسعه گردشگری
    • دوره 8, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر بازاریابی ‌کارآفرینانه بر قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد بازار کسب‌وکارهای کوچک ‌و ‌متوسط حوزه‌ گردشگری شهر تهران(نقش تعدیل‌گری شدت رقابت)

    (ندگان)پدیدآور
    گلستانی, مریمکریمی, آصفیزدانی, حمید رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.195 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    اهمیت گردشگری و لزوم بررسی موضوعات مختلف آن بر کسی پوشیده نیست. در این میان کسب‌وکارهای کوچک‌و‌متوسط که به‌عنوان مهم‌ترین تسهیل‌کننده صنعت‌ گردشگری شناخته‌شده‌اند، نیازمند توجه ویژه می‌باشند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت‌های ‌بازاریابی و عملکرد بازار کسب‌وکارهای کوچک ‌و ‌متوسط حوزه‌ ‌‌گردشگری، با نقش تعدیل‌گری شدت ‌رقابت هست. پژوهش حاضر بر مبنای هدف کاربردی و ازنظر طرح پژوهش، کمی، از روش توصیفی- تحلیلی می‌باشد. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ بوده و جامعه آماری پژوهش، مدیران کسب‌وکارهای کوچک ‌و ‌متوسط حوز‌ه‌ گردشگری شهر تهران هست که حجم آن 1600 می‌باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 310 نمونه انتخاب شد. برای آزمون فرضیه‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده‌ و تجزیه‌وتحلیل‌ها از طریق نرم‌‌افزارهای SPSS وWarp PLS انجام‌شده است. نتایج نشان داد که بازاریابی کارآفرینانه بر قابلیت‌های بازاریابی کسب‌وکارهای ذکرشده تأثیر معنادار و مثبت دارد. همچنین تأثیر بازاریابی کارآفرینانه بر عملکرد بازارشان معنادار و مثبت بوده است، قابلیت‌های بازاریابی نیز بر عملکرد بازار این کسب‌وکارها تأثیر معنادار و مثبت دارد. بااین‌حال، شدت رقابت در رابطه‌ بازاریابی کارآفرینانه و قابلیت‌های بازاریابی و در رابطه‌ بین قابلیت‌های بازاریابی و عملکرد بازار نقش تعدیل‌گری ندارد و این دو فرضیه رد شده‌اند. درنهایت با توجه به نتایج پژوهش پیشنهاد‌هایی ارائه‌شده است.
    کلید واژگان
    "بازاریابی‌ کارآفرینانه"
    "قابلیت‌های ‌بازاریابی"
    "عملکرد ‌بازار"
    "کسب‌‌وکارهای کوچک‌ و‌ متوسط"
    "شدت رقابت"

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2019-08-23
    1398-06-01
    ناشر
    دانشگاه مازندران
    University of Mazandaran
    سازمان پدید آورنده
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    هیئت علمی گروه کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران
    هیئت علمی گروه کسب و کار، دانشکده مدیریت و حسابداری ف پردیس فارابی دانشگاه تهران

    شاپا
    2322-309X
    2538-4465
    URI
    https://dx.doi.org/10.22080/jtpd.2019.14279.2855
    http://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_2489.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107828

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب