دوره 8, شماره 31

 

ارسال های اخیر

  • رفتار مقابله‌ای گردشگران در هنگام شکست خدمات: نقش شایستگی ادراک شده نیروی انسانی 

    علیزاده ثانی, محسن؛ انوری, فریده؛ جمالی, فاطمه (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    هدف پژوهش حاضر اتخاذ رویکرد پیشگیرانه در برابر رفتارهای مقابله‌ای گردشگران در هنگام شکست خدمات می‌باشد. این تحقیق جزء پژوهش‌های کاربردی بوده و از نوع پژوهش های توصیفی-پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش گردشگران شهر بابلسر ...

  • نقش فضاهای مجازی در آشنایی و تصویر ذهنی گردشگران خارجی در سفر به ایران 

    سیدعلی پور, سیدخلیل؛ صدر, سیده زهرا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    هدف اصلی این تحقیق نقش فضاهای مجازی در آشنایی و تصویر ذهنی گردشگران خارجی در سفر به ایران می‌باشد. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه جمع‌آوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری در این تحقیق گردشگران ...

  • طراحی مدل پنجره فرصت کارآفرینانه در توریسم فرهنگی ایران 

    کمری, فریده؛ حسینی, سید محمدرضا؛ ویسه, صیدمهدی؛ مستقیمی, محمود رضا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    گردشگری یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر است که در توسعه پایدار نقش مهمی دارد. گردشگری فرهنگی یکی از انواع گردشگری است که طیف وسیعی از گردشگران را در بر می‌گیرد و به دلیل نقش مهم آن در حفظ فرهنگ و تاریخ اجتماعات ...

  • تبیین عوامل محیطی اثرگذار بر دانشگاه کارآفرین در حوزه گردشگری 

    علاء, اسرافیل؛ حاتمی, جواد؛ احمدی, امینه؛ آقاجانی, حسنعلی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    از آنجایی که صنعت گردشگری یک صنعت پویاست، نیازمند کارآفرینانی است که فرصت‌ها و روش‌های خلاق را کشف و به اجرا درآورند. دانشگاه کارآفرین با بهره گیری از پتانسیل های موجود در دانشگاه به بهتر سازی و رشد کارآفرینی می پردازد و ...

  • شناسایی و ارزیابی کانون های بومگردی در استان گیلان 

    حسام, مهدی؛ اروجی, حسن (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    افزایش تعداد گردشگران در سراسر جهان، ضرورت برنامه ریزی برای ترویج و توسعه بومگردی به‌منظور به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی گردشگری و به حداکثر رساندن منافع اجتماعی و اقتصادی در مقصدهای گردشگری را افزایش داده است. با توجه ...

  • مقایسه عوامل مؤثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان 

    وزین, نرگس؛ زمانی, فاطمه (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    صنایع دستی یکی از اقلامی است که توسط گردشگران بعنوان سوغات خریداری می شود. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای عوامل مؤثر بر رفتار خرید صنایع دستی بین گردشگران داخلی و خارجی شهر اصفهان است. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. جامعه ...

  • بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر احساس امنیت گردشگران خارجی 

    آغنده, محمد علی؛ کروبی, مهدی (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    احساس امنیت یک تولید اجتماعی است و هر جامعه مقصد می‌تواند در بهبود آن دخیل باشد. سرمایه اجتماعی جامعه میزبان و مولفه‌های تشکیل دهنده آن یکی از عناصر تاثیرگذار بر ریسک ادراکی گردشگران و بهبود تصویر گردشگری مقصد است. این ...

  • الزامات فضایی توسعة خوشه‌های خلاق و رقابت‌پذیرِ گردشگری-فرهنگی (شهرک‌های رسانه‌ای)؛ مورد پژوهی منطقة کلان‌شهری تهران 

    ندایی طوسی, سحر؛ فرخنده کیش, علیرضا (دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2020-02-20)
    در عصر جهانی‌شدن، توسعة خوشه‌های خلّاق فرهنگی-گردشگری به‌مثابه یکی از پیشران‌های اصلی توسعة فضایی و رقابت‌پذیری منطقه‌ای معرفی شده است؛ موضوعی که در ایران مغفول واقع شده و یا کم‌تر بدان پرداخته شده است. در این راستا و ...