دوره 1, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی عوامل مؤثّر بر هزینههای گردشگری مذهبی مطالعهی موردی: شهر مشهد مقدس
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)شهر مقدس مشهد، شهری با کارکرد مذهبی - زیارتی، زمینهی مناسبی را برای توسعهی گردشگری مذهبی به عنوان یکی از اشکال عمدهی گردشگری فراهم کرده است. وجود چنین زمینهای، علاوه بر ارتقای فرهنگ و عناصر وابسته به آن، پویایی جریانهای ...
-
بررسی رفتارهای محیط زیستی در بین گردشگران ساحلی (مطالعه¬ی موردی: گردشگران ساحلی شهر بوشهر در ایام نوروز)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)گردشگری، نه تنها پدیدهای به سرعت در حال رشد است؛ بلکه از عوامل مؤثّر در توسعهی نواحی و تأمینکنندهی مزایای مستقیم و غیرمستقیم بسیاری برای میزبان است. از سوی دیگر، چنین رویکردی موجب نگرانیهایی دربارهی تخریب محیط زیست ...
-
ژئومورفوتوریسم و مقایسهی روش های ارزیابی ژئومورفوسایت ها در توسعهی گردشگری (مطالعهی موردی: استان هرمزگان)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)ژئومورفوسایتها از جمله مفاهیم جدید با ارزشهای علمی، اکولوژیکی، فرهنگی، زیبایی و اقتصادی هستند که بر شناخت مکانهای ویژهی گردشگری تاکید میکنند، در این مقاله با استفاده از مقایسهی دو روش ژئومورفوتوریستی پرالونگ و پریرا[1]، ...
-
تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)در کشورهای در حال توسعه از جمله در کشور ایران، آموزش گردشگری با چالشهایی روبروست. هدف این پژوهش تعیین تواناییها، ضعفها، تهدیدها و چالشهای آموزش گردشگری در نظام دانشگاهی ایران با استفاده از الگوی تجزیه و تحلیل سوات است. ...
-
رتبهبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد خدمات هتل با رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) و TOPSIS فازی*
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)برای آگاهی از اثر بخشی و کارآمدی برنامهها و فرآیندهای سازمان، به کارگیری صحیح و موفقیتآمیز اندازهگیری عملکرد، ضرورتی غیرقابل اجتناب است. با توجّه به عدم کفایت معیارهای مالی برای سنجش عملکرد، رویکرد کارت امتیازی متوازن[1] ...
-
تحلیل نقاط قوّت، ضعف، فرصت و تهدیدهای گردشگری خارجی استان اصفهان با استفاده از تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2012-07-22)راهبرد، برنامه ای جامع برای اقدامات یک بنگاه است.



