دوره 4, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
ارزیابی قابلیتهای ژئومورفوسایتهای گردشگری (مطالعه موردی: شهرستان تفت)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)ژئومورفوسایتها از مفاهیم کلیدی برای توسعهی ژئوتوریسم هستند که ارزیابی دقیقی از توزیع فضایی ویژگیها و ارزشهای علمی، فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی را فراهم میکنند و بنیانی برای طراحی و مدیریت مناسب ژئوپارکها هستند. ...
-
تحلیل رفتار شکایتی مشتریان هتلها و تاثیر ویژگیهای شخصیتی (مطالعه موردی: هتلهای شهرستان ساری)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رفتار شکایتی مشتریان در هتلها است. جامعهی آماری پژوهش حاضر شامل مشتریان هتلهای سه ستاره و بالاتر در شهرستان ساری است که از بین آنها تعداد 384 نفر با استفاده از روش نمونه گیری اتفاقی انتخاب ...
-
بررسی نگرش روستاییان نسبت به تأثیرات اجتماعی- اقتصادی گردشگری دریاچهای (مورد مطالعه: دریاچههای استان فارس)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)دریاچه ها یکی از جاذبه های با ارزش گردشگری به شمار میروند که می توانند زمینهی توسعهی اقتصادی- اجتماعی مناطق روستایی همجوار خود را فراهم نمایند. لذا هدف تحقیق حاضر، ارزیابی آثار اقتصادی- اجتماعی گردشگری دریاچه ای ...
-
فرسایش شغلی در صنعت هتلداری و رابطهی آن با سلامت اجتماعی (مطالعه موردی: کارکنان هتلهای مشهد)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)در متن هر سیستمی، سلامت نیروی انسانی کارآمد، اصلیترین عامل محسوب میشود. توجه به سلامت اجتماعی نیروی انسانی، به عنوان یک سرمایه ارزشمند مهمترین عامل شکوفایی استعداد و خلاقیت و جلوگیری از فرسایش شغلی است. هدف پژوهش حاضر ...
-
تحلیل آثار اجتماعی، اقتصادی و محیطی گردشگری پایدار (مطالعه موردی: روستای نوره)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)گردشگری روستایی از راهبردهای مؤثر در توسعهی روستا و پایداری معیشت مناطق روستایی است که از لحاظ پایداری ابعاد مختلف اقتصادی و اجتماعی و زیستمحیطی دارد. روستای نوره، واقع در شهرستان سنندج استان کردستان، با داشتن توان بالای ...
-
یادگیری تجربی و تغییر رفتار از طریق فعالیتهای زیستبومگردی: مطالعه ی کیفی گردشگران ایرانی
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)طی سالهای اخیر، جنبه های آموزشی تجربه ی سفرهای زیست بوم گردی (اکوتوریسم) و تأثیرگذاری آن بر رفتار و اخلاق گردشگران مورد توجه محققان قرار گرفته است. در عین حال، مطالعات انجام شده در باب آثار آموزشی زیست بوم گردی ...
-
بررسی تأثیر ایدئولوژی سیاسی بر صنعت گردشگری (مطالعه موردی: ایران)
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)فضای سیاسی و اقتصادی و حتی مسائل اجتماعی و فرهنگی هر کشور تا حد زیادی متأثر از ایدئولوژی سیاسی حاکم بر آن کشور است. گردشگری به عنوان پدیده ای اجتماعی ـ اقتصادی متأثر از عوامل گوناگونی است که در این میان، ایدئولوژی سیاسی ...
-
مشارکت و فعالیت در شبکههای مجازی گردشگری و سرمایهی اجتماعی مجازی در ایران
(دانشگاه مازندرانUniversity of Mazandaran, 2015-11-22)دنیای ارتباطی جدید نه تنها ما را به هم مرتبط میکند، بلکه همسو و هم مقصد میکند. در واقع این رسانهها و پیامهای ارتباطی شبکهای هستند که مقاصد گردشگری را به ما پیشنهاد میکنند. فعالیتهای رایج مانند اشتراکگذاری عکسها و ...



