• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 34, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رسانه
    • دوره 34, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش سرمایۀ اجتماعی در هم‌آفرینی ارزش برند در کسب‌وکارهای خانوادگی

    (ندگان)پدیدآور
    نورعلی, مهشیدسعیدنیا, حمیدرضاعلیپور درویشی, زهرا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    علیرغم گستردگی مفهوم سرمایۀ اجتماعی، تحقیقات زیادی راجع به کاربردهای آن در حوزۀ بازاریابی انجام نشده است. پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل هم‌آفرینی ارزش در برندسازی خانوادگی و نقش میانجی سرمایۀ اجتماعی انجام شده است. در این راستا یک مطالعۀ میدانی پیمایشی با توزیع پرسشنامه در نمونه‌ای متشکل از 384 نفر از مشتریان برندهای چرم مربوط به شرکت‌های خانوادگی در ایران انجام شد. پرسشنامۀ مورد استفاده شامل 6 بعد و 21 گویه بوده که پس از اطمینان از پایایی و روایی بین اعضای نمونۀ آماری توزیع شد. برای تحلیل داده‌ها از تکنیک حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست‌آمده، مشخص شد که سرمایۀ اجتماعی تأثیر مثبت و معنا‌داری بر مشارکت (درگیری) و کیفیت رابطۀ مشتری ـ برند دارد؛ مشارکت مشتری و کیفیت رابطۀ مشتری‌ـ ‌برند تأثیر مثبت و معناداری بر دریافت بازخورد دارد؛ مشارکت مشتری و کیفیت رابطۀ مشتری‌ـ برند تأثیر مثبت و معناداری بر تبلیغات توصیه‌ای دارد؛ دریافت بازخورد و تبلیغات توصیه‌ای تأثیر مثبت و معناداری بر هم‌آفرینی ارزش برند دارد. نتایج حاصل از نیکویی برازش نشان داد که مدل پیشنهادی در این تحقیق از اعتبار و برازش مطلوبی برخوردار است.
    کلید واژگان
    سرمایه اجتماعی
    کسب و کار خانوادگی
    هم‌آفرینی ارزش
    تبلیغات توصیه‌ای

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-12-22
    1402-10-01
    ناشر
    معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی ،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی( نویسنده مسئول )، و احد تهران شمال،تهران ، ایران
    استادیار گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت و علوم اجتماعی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال ،تهران، ایران

    شاپا
    1022-7180
    2645-3797
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/bmsp.2022.351654.1757
    https://qjmn.farhang.gov.ir/article_177492.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1077289

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب