دوره 18, شماره 71
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
الگوی شایستگیهای برنامهدرسی دوره کارشناسی مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان: مرورسیستماتیک براساس مدل رایت
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف مقاله حاضر بررسی الگوی شایستگیهای برنامه درسی دوره کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان است. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش آن مرور سیستماتیک براساس مدل رایت و همکاران (2007) است. جامعه پژوهش، متشکل از 326 ...
-
تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی نوآموزان زبان انگلیسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف مقاله حاضر بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوشهای چندگانه گاردنر بر عملکرد عمومی یادگیری زبان انگلیسی در نوآموزان ده و یازده ساله بوده است. نوع پژوهش کاربردی با رویکرد کمی و روش آن نیمه آزمایشی با طرح پس آزمون با ...
-
آسیبشناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانهای دوره متوسطه در مرحله اجرا
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف اصلی مقاله حاضر آسیبشناسی کیفی درس تفکر و سواد رسانهای دوره متوسطه در مرحله اجرا بود. پژوهش با روش پدیدارشناسی با مشارکت 18 نفر اجرا شد. یافتهها نشان داد آسیبهای اجرایی شامل محتوای ناسازگار (عدم توفیق دانشآموزان ...
-
شناسایی انواع شایستگیها برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزش و پرورش ایران
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف این مقاله معرفی انواع شایستگیها لازم برای تحقق تربیت اجتماعی دموکراتیک در نظام آموزشی ایران است. بدین منظور از روش سنتزپژوهی استفاده شد. اطلاعات از مقالات و پایاننامههای انگلیسی و فارسی مرتبط با شایستگیهای تربیت ...
-
تبیین چیستی و چرایی نقشه برداری برنامه درسی برای معلمان ابتدایی: (یک مطالعه سنتزپژوهی)
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)دف از پژوهش حاضر، تبیین چیستی و چرایی نقشهبرداری برنامهدرسی در مقطع ابتدایی است. این پژوهش به روش سنتزپژوهی انجام شده است. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مقالات علمی معتبر بین سالهای 2000 تا 2021 است از جستجوی اولیه 200 مقاله و ...
-
اثر چالشهای تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجیگری استرس شغلی و گرانباری نقش
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف مقاله بررسی اثر چالشهای تدریس بر رفتارهای ضد تولیدی معلمان تازه کار با میانجیگری استرس شغلی و گرانباری نقش است. روش پژوهش توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش تمام معلمان تازه کار شهر خاش در سال تحصیلی 1401-1400 به ...
-
شناسایی عوامل مؤثر در اجرای یادگیری ترکیبی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)مقاله حاضر با هدف شناسایی و سطحبندی عوامل مؤثر در اجرای آموزش ترکیبی در آماده سازی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان انجام شد. در این مقاله از روش ترکیبی (کمی – کیفی) استفاده شد. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی اساتید و کارشناسان ...
-
ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفههای آن
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)هدف این مقاله ارائه الگوی جامع برنامه درسی آنلاین و شناسایی مؤلفههای آن میباشد. از روش سنتزپژوهی برای شناسایی عناصر و شاخصهای برنامه درسی آنلاین استفاده گردید. سنتز پژوهی از روشهای مهم تحقیق کیفی و شکل خاصی از پژوهش ...
-
سناریوهای بدیل برنامه درسی دوره ابتدایی در افق 1415: رویکردی آیندهنگارانه
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2024-01-21)در جهان مملوء از پیچیدگی و عدمقطعیت آینده، کاوش درباره آیندههای بدیل تعلیم و تربیت و برنامههای درسی در راستای تحقق مأموریت نظامهای آموزشی ضرورت مییابد. از اینرو، هدف مقاله حاضر، آیندهنگاری برنامه درسی دوره ابتدایی ...



