دوره 5, شماره 20

 

ارسال های اخیر

  • تاثیر کیفیت حکمرانی بر کارآفرینی در گروه کشورهای منتخب: رهیافت داده های پانل 

    سلاطین, پروانه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    در دهه‌های اخیر، مطالعات مربوط به نقش دولت در اقتصاد از مباحث مربوط به اندازه دولت و وظایف آن به مقوله کیفیت دخالت دولت معطوف گشته است. این تغییر نگاه به مقوله دولت در اقتصاد، موجب ارائه دیدگاه جدیدی تحت عنوان حکمرانی خوب ...

  • معضله ی دیالکتیکال روشنفکر ایرانی : دولت‌گرایی یا دولت‌ستیزی 

    حسینی, سید مجید؛ اسدزاده, وحید (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    در این مقاله روشنفکران ایرانی پس از مشروطه به اعتبار اینکه عامل تجدد، تمدن، توسعه و یا دیگر مفاهیم نزدیک به آن، در کدام نهاد یا حوزه باید جستجو شود به دو دسته تقسیم شده­اند. دسته اول که دولت را عامل توسعه می‌دانند و دسته ...

  • شخصیت حقوقی دولت در دوران ساسانی 

    مهرآرام, پرهام؛ سید فاطمی, محمد (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    ساختار اجتماعی ـ سیاسی دوران ساسانی مورد پژوهش­های بسیاری قرار گرفته است. بیشتر آن­ها این جامعه را به‌عنوان نمونه‌ای از جوامع فئودالی یا استبدادی شرقی توصیف کرده‌اند؛ اما شواهد تاریخی با این دو نظریه به‌طور کامل همخوانی ...

  • نهادهای ایدئولوژیک و استمرار حکومت پهلوی دوم 1320 تا 1357 

    منشادی, مرتضی؛ اسمعیل زادگان, بهروز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    شدت و کیفیت اثربخشی قدرت ایدئولوژی،یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم است که موردتوجه و تأکید هر نظام سیاسی است. موفقیت نظام سیاسی در گسترش ایدئولوژی خود در لایه‌های مختلف جامعه، تأثیر قابل‌توجهی بر تداوم و ثبات آن نظام سیاسی دارد. ...

  • چیستی دولت در اندیشه سیاسی شوپنهاور 

    حمیدی, سمیه؛ قادری, هاشم (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    نظرورزی در خصوص مفهوم دولت، پیشینه عمیقی در تاریخ اندیشه سیاسی مغرب زمین دارد. هرچند در این زمینه در یونان باستان مطالعات مختصر و حاشیه‌ای صورت گرفت اما پس از رنسانس شاهد توجه بیشتر به مفهوم دولت و مختصات آن هستیم. آلمان ...

  • برندینگ و تصویرسازی ملت در کره جنوبی؛ هالیو و کره جهانی 

    بیدالله خانی, آرش (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)
    ارزش، اعتبار، حیثیت، قدرت نرم، مزیت، سود و ... از الصاقات نام و تصویر مثبت یک کشور است. امروزه ارزش برند و تصویر ادراکی ملت و کشور، حکم طلای نامرئی را دارد. رقابت ...