دوره 5, شماره 20
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تاثیر کیفیت حکمرانی بر کارآفرینی در گروه کشورهای منتخب: رهیافت داده های پانل
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)در دهههای اخیر، مطالعات مربوط به نقش دولت در اقتصاد از مباحث مربوط به اندازه دولت و وظایف آن به مقوله کیفیت دخالت دولت معطوف گشته است. این تغییر نگاه به مقوله دولت در اقتصاد، موجب ارائه دیدگاه جدیدی تحت عنوان حکمرانی خوب ...
-
معضله ی دیالکتیکال روشنفکر ایرانی : دولتگرایی یا دولتستیزی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)در این مقاله روشنفکران ایرانی پس از مشروطه به اعتبار اینکه عامل تجدد، تمدن، توسعه و یا دیگر مفاهیم نزدیک به آن، در کدام نهاد یا حوزه باید جستجو شود به دو دسته تقسیم شدهاند. دسته اول که دولت را عامل توسعه میدانند و دسته ...
-
شخصیت حقوقی دولت در دوران ساسانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)ساختار اجتماعی ـ سیاسی دوران ساسانی مورد پژوهشهای بسیاری قرار گرفته است. بیشتر آنها این جامعه را بهعنوان نمونهای از جوامع فئودالی یا استبدادی شرقی توصیف کردهاند؛ اما شواهد تاریخی با این دو نظریه بهطور کامل همخوانی ...
-
نهادهای ایدئولوژیک و استمرار حکومت پهلوی دوم 1320 تا 1357
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)شدت و کیفیت اثربخشی قدرت ایدئولوژی،یکی از مؤلفههای قدرت نرم است که موردتوجه و تأکید هر نظام سیاسی است. موفقیت نظام سیاسی در گسترش ایدئولوژی خود در لایههای مختلف جامعه، تأثیر قابلتوجهی بر تداوم و ثبات آن نظام سیاسی دارد. ...
-
چیستی دولت در اندیشه سیاسی شوپنهاور
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)نظرورزی در خصوص مفهوم دولت، پیشینه عمیقی در تاریخ اندیشه سیاسی مغرب زمین دارد. هرچند در این زمینه در یونان باستان مطالعات مختصر و حاشیهای صورت گرفت اما پس از رنسانس شاهد توجه بیشتر به مفهوم دولت و مختصات آن هستیم. آلمان ...
-
برندینگ و تصویرسازی ملت در کره جنوبی؛ هالیو و کره جهانی
(دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2020-02-20)ارزش، اعتبار، حیثیت، قدرت نرم، مزیت، سود و ... از الصاقات نام و تصویر مثبت یک کشور است. امروزه ارزش برند و تصویر ادراکی ملت و کشور، حکم طلای نامرئی را دارد. رقابت ...



