• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 48, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 48, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تجربی شاخصه‌های گرمایی دو جت شعله برخوردی با سوخت گاز لندفیل

    (ندگان)پدیدآور
    کاوه, بهنامملایی برزی, یاسرکیانی, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    3.969 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی کامل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در مطالعه پیش­رو شاخصه­های گرمایی شعله حاصل از برخورد دو جت شعله با یکدیگر مورد مطالعه قرار می­گیرد. جهت بررسی ساختار شعله و میدان دمایی شعله از روش تجربی اینترفرومتری استفاده شده است. برای تعیین نمودن تاثیر پارامترهای مهم ساختار شعله بر روی ساختار شعله برخوردی، از اعداد بی­بعد رینولدز و نسبت سوخت و هوا در مقادیر متفاوت استفاده شده است. هر مشعل ساخته شده دارای قطر هیدرولیکی 3/1 میلی­متر می­باشد که ابعاد سطح مقطع آن دارای طول 20 میلی­متر و عرض 10 میلی­متر می­باشد و زاویه برخورد دو جت شعله ۷۷ درجه می­باشد. ابتدا تاثیر نسبت سوخت- هوا در شرایطی که عدد رینولدز مقدار ثابت 70 را به خود اختصاص می­داد در بازه 8/0 تا 5/2 بررسی شد. علی رغم شعله حاصله از تک مشعل که بیشترین دما در نسبت هم ارزی یک قرار دارد و بیشترین سرعت شعله را داریم در این مورد ملاحظه شد که با افزایش نسبت هم ارزی در بازه ذکر شده بیشینه دما در مرکز، همچنان در حال افزایش می­باشد و افزایش نسبت هم­ارزی باعث شد تا بیشینه دمای بیشتری در مرکز داشته باشیم و این باعث شد مساحت ناحیه دمای بیشینه افزایش یابد.
    کلید واژگان
    گاز لندفیل
    اینترفرومتری
    شعله های برخوردی
    بررسی کیفی میدان دمایی
    ماخ زندر

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-01-21
    1397-11-01
    ناشر
    رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کاشان، کاشان، ایران
    استادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کاشان، کاشان، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2228-5148
    URI
    https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_8399.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/107007

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب