بررسی تجربی شاخصههای گرمایی دو جت شعله برخوردی با سوخت گاز لندفیل
(ندگان)پدیدآور
کاوه, بهنامملایی برزی, یاسرکیانی, مهردادنوع مدرک
Textپژوهشی کامل
زبان مدرک
فارسیچکیده
در مطالعه پیشرو شاخصههای گرمایی شعله حاصل از برخورد دو جت شعله با یکدیگر مورد مطالعه قرار میگیرد. جهت بررسی ساختار شعله و میدان دمایی شعله از روش تجربی اینترفرومتری استفاده شده است. برای تعیین نمودن تاثیر پارامترهای مهم ساختار شعله بر روی ساختار شعله برخوردی، از اعداد بیبعد رینولدز و نسبت سوخت و هوا در مقادیر متفاوت استفاده شده است. هر مشعل ساخته شده دارای قطر هیدرولیکی 3/1 میلیمتر میباشد که ابعاد سطح مقطع آن دارای طول 20 میلیمتر و عرض 10 میلیمتر میباشد و زاویه برخورد دو جت شعله ۷۷ درجه میباشد. ابتدا تاثیر نسبت سوخت- هوا در شرایطی که عدد رینولدز مقدار ثابت 70 را به خود اختصاص میداد در بازه 8/0 تا 5/2 بررسی شد. علی رغم شعله حاصله از تک مشعل که بیشترین دما در نسبت هم ارزی یک قرار دارد و بیشترین سرعت شعله را داریم در این مورد ملاحظه شد که با افزایش نسبت هم ارزی در بازه ذکر شده بیشینه دما در مرکز، همچنان در حال افزایش میباشد و افزایش نسبت همارزی باعث شد تا بیشینه دمای بیشتری در مرکز داشته باشیم و این باعث شد مساحت ناحیه دمای بیشینه افزایش یابد.
کلید واژگان
گاز لندفیلاینترفرومتری
شعله های برخوردی
بررسی کیفی میدان دمایی
ماخ زندر
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کاشان، کاشان، ایراناستادیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کاشان، کاشان، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه تهران، تهران، ایران




