مرور دوره 17, شماره 2 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی نقش واسطه ای نشانگان وانمودگرایی در رابطه بین خودپنداره تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی در دانشجویان
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)خودکارآمدی تحصیلی یکی از عوامل مهمی است که در موفقیت تحصیلی نقش دارد، بنابراین شناسایی عوامل مؤثر بر آن از اهمیت زیادی برخوردار است. هدف این پژوهش تعیین نقش واسطهای نشانگان وانمودگرایی در رابطه بین خودپنداره تحصیلی و ...
-
رابطهی میان افسردگی، اضطراب و تواناییهای شناختی در زنان میانسال: نقش واسطهای ذهن آگاهی
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)فشار روانی ناشی از چندگانگی نقش زنان در خانواده و جامعه و نیز تغییرات فیزیولوژیکی و هورمونی دوران یائسگی سبب میشود زنان میانسال بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات افسردگی و اضطرابی و به تبع آن کاهش در تواناییهای شناختی ...
-
تمنای بهبود کارکردهای اجرایی و مهارتهای خواندن از جام مراقبه در دانشآموزان: تکنیکهای ذهنآگاهی در مقابل ساهاجایوگا
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف مطالعهی حاضر ارتقای مهارتهای خواندن از طریق بهبود مکانیسمهای اثرگذار شامل توجه انتخابی و بازداری با استفاده از تکنیکهای ذهنآگاهی و ساهاجایوگا در گروهی از دانشآموزان پایهی پنجم ابتدایی با مشکلات تحصیلی و توجه ...
-
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر انعطافپذیری شناختی و احساس تنهایی در معتادین خود معرف
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر انعطافپذیری شناختی و احساس تنهایی در معتادین انجام گرفت. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل تمام معتادین خودمعرف به ...
-
رابطهی میان سرمایهی روانشناختی، انگیزش، خشنودی و عملکرد شغلی در کارکنان دانشگاه: نقش واسطهای عواطف شغلی
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه میان سرمایهی روانشناختی، انگیزش، خشنودی و عملکرد شغلی با توجه به نقش میانجیگر عواطف شغلی در گروهی از کارکنان دانشگاه است. طرح پژوهش همبستگی از طریق الگویابی معادلات ساختاری است که یک روش ...
-
رابطهی میان خشم صفت، عدم تعهد اخلاقی، نشخوار خشم و پرخاشگری در دانشآموزان دورهی دوم متوسطه: آزمون یک مدل میانجی تعدیلگر
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی نشخوار خشم در رابطهی بین خشم صفت و پرخاشگری و نقش تعدیلکنندهی عدم تعهد اخلاقی بود. این پژوهش به صورت همبستگی از نوع تحلیل مسیر و به طور دقیق مدلیابی میانجی تعدیلگر، است. جامعهی آماری ...
-
مقایسهی تأثیر درمان وجودی و درمانِ رفتاریِ عقلانی- هیجانی بر معنای زندگی و مدیریت خشم نوجوانان دارای افکار خودکشیگرایانه
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)تقریباً یک سوم از نوجوانانی که افکار خودکشی دارند در سنین نوجوانی برای خودکشی برنامهریزی میکنند. هدف پژوهش جاری، مقایسهی اثربخشی درمان وجودی و درمان رفتاریِعقلانی- هیجانی بر معنای زندگی و مدیریت خشم دانشآموزان پسر ...
-
ارتباط میان ادراک از روابط والدین، سبکهای والدگری و سرزندگی تحصیلی در دختران نوجوان: نقش واسطهای خودکارآمدی عمومی
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)هدف پژوهش حاضر، ارزیابی برازش مدل ارتباطی ادراک از روابط والدین و سبکهای والدگری با سرزندگی تحصیلی دختران نوجوان به میانجیگری خودکارآمدی عمومی بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعهی آماری پژوهش شامل تمام ...
-
تأثیر آموزش سواد هیجانی بر درگیری تحصیلی و نظریه ذهن دختران 9 تا 12 سال
(انحمن روانشناسی ایران, 2022-12-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش سواد هیجانی بر درگیری تحصیلی و نظریه ذهن دختران 9-12 سال انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. جامعهی آماری شامل دانشآموزان دختر ...



