نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخوشنویس, امیر بکfa_IR
dc.contributor.authorقزلباش, رضاfa_IR
dc.contributor.authorظفرمند, بهروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:16:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:16:53Z
dc.date.available1399-07-08T21:16:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:16:53Z
dc.date.issued2018-07-23en_US
dc.date.issued1397-05-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-25en_US
dc.date.submitted1397-07-03fa_IR
dc.identifier.citationخوشنویس, امیر بک, قزلباش, رضا, ظفرمند, بهروز. (1397). بررسی تجربی اثر زبری بر دنباله پره توربین بادی S823 در سرعت های مختلف. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(2), 93-102.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_7825.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106909
dc.description.abstractدر پژوهش پیش رو با روش جریان­سنج سیم داغ تک بعدی، به بررسی اثر زبری بر­روی سطح مقطع ایرفویل مدل S823 که از سری ایرفویل­های توربینی خانگی بوده، پرداخته شده است. مؤلفه­­های نوسانی و میانگین زمانی سرعت جریان در دنباله در دو حالت سطح صاف و نیز سطح دارای زبری بالا و برای دو سرعت 5 و 10 متر بر ثانیه اندازه­گیری شده است. هم­چنین، تغییرات ضریب پسا در دو حالت به دست آمده و مورد بررسی قرار گرفته است. در این تحقیق سعی بر آن شد که از روش دنباله­­ای که یک روش تجربی برای محاسبه مولفه­های سرعت است، برای اندازه­گیری پارامترها استفاده شود. اندازه­گیری­ها در فواصل بدون بعد 3 ,2, 1 , 5/0, 01/0  x/c=  انجام پذیرفته است (طول وترc ≡  و فاصله از پشت ایرفویل x ≡). با توجه به شکلها و نتایج آزمایشات مشاهده می­شود که با افزایش فاصله در جهت طولی (x) پهنای دنباله بیشتر شده و سطح بیشتری را تحت تاثیر قرار می­دهد. هم­­چنین، دور شدن از پره در جهت طولی باعث پهن شدن اوج کمینه سرعت و درنهایت از بین رفتن آن می­شود که در حالت سطح زبر دنباله دارای پهنای بیشتر شده و برای رسیدن به سرعت جریان آزاد نیاز به دور شدن بیشتری است.fa_IR
dc.format.extent1067
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectضریب پساfa_IR
dc.subjectشدت اغتشاشاتfa_IR
dc.subjectپرهfa_IR
dc.subjectدنبالهfa_IR
dc.subjectزبریfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر زبری بر دنباله پره توربین بادی S823 در سرعت های مختلفfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات خراسان رضوی، نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی مهندسی نیروگاه، موسسه آموزش عالی علمی پژوهشی صنعت آب و برق، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue2
dc.citation.spage93
dc.citation.epage102


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد