| dc.contributor.author | سعادت طرقی, مرتضی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خادم, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | فرزانه گرد, محمود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:16:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:16:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:16:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:16:48Z | |
| dc.date.issued | 2018-04-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-20 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-31 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سعادت طرقی, مرتضی, خادم, جواد, فرزانه گرد, محمود. (1397). مدلسازی فرایند پر شدن سریع بر مبنای مدل گاز واقعی با رویکرد شبیهسازی جایگاه سوخترسانی گاز طبیعی فشرده. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(1), 205-213. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5148 | |
| dc.identifier.uri | https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_7529.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106881 | |
| dc.description.abstract | فرآیند اصلی که در جایگاههای سوخترسانی گاز طبیعی فشرده رخ میدهد، فرآیند پر شدن سریع میباشد. هدف اصلی تحقیق حاضر، دستیابی به یک آنالیز ترمودینامیکی دقیقتر فرآیند پر شدن سریع نسبت به تحقیقات قبلی میباشد. با استفاده از این آنالیز ترمودینامیکی، یک جایگاه سوخترسانی گاز طبیعی فشرده، شبیهسازی گردیده است. با مقایسه مدل گاز واقعی و ایدهآل، دیده میشود که توزیع دما بسیار متفاوت است، به طوری که افزایش دما در مدل گاز ایدهآل بیشتر است. عمده دلیل این تفاوت عدم در نظر گرفتن تأثیر کاهش دمای ضریب ژول تامسون است. نتایج نشان میدهد که در مدل گاز واقعی افزایش دمایی حدود K 50 و در مدل گاز ایدهآل حدود K 80 وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر با نتایج تجربی و نتایج تحقیقات قبلی، مقایسه گردیده است. جهت محاسبه خواص ترمودینامیکی گاز طبیعی فشرده از معادله حالت AGA8 استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مقدار کار مصرفی کمپرسور برای یک چرخه حدود kWh 1/55 و مقدار متوسط کار مصرفی برای سوختگیری یک خودرو، kWh 6/1 میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 968 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tabriz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | مدلسازی | fa_IR |
| dc.subject | پر شدن سریع | fa_IR |
| dc.subject | معادله حالت AGA8 | fa_IR |
| dc.subject | ترمودینامیک | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی فرایند پر شدن سریع بر مبنای مدل گاز واقعی با رویکرد شبیهسازی جایگاه سوخترسانی گاز طبیعی فشرده | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی کامل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 48 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 205 | |
| dc.citation.epage | 213 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0001-6051-0924 | |