نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعادت طرقی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorخادم, جوادfa_IR
dc.contributor.authorفرزانه گرد, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:16:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:16:48Z
dc.date.available1399-07-08T21:16:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:16:48Z
dc.date.issued2018-04-21en_US
dc.date.issued1397-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-20en_US
dc.date.submitted1395-03-31fa_IR
dc.identifier.citationسعادت طرقی, مرتضی, خادم, جواد, فرزانه گرد, محمود. (1397). مدل‌سازی فرایند پر شدن سریع بر مبنای مدل گاز واقعی با رویکرد شبیه‌سازی جایگاه سوخت‌رسانی گاز طبیعی فشرده. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 48(1), 205-213.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_7529.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106881
dc.description.abstractفرآیند اصلی که در جایگاه‌های سوخت‌رسانی گاز طبیعی فشرده رخ می‌دهد، فرآیند پر شدن سریع می‌باشد. هدف اصلی تحقیق حاضر، دست‌یابی به یک آنالیز ترمودینامیکی دقیق‌تر فرآیند پر شدن سریع نسبت به تحقیقات قبلی می‌باشد. با استفاده از این آنالیز ترمودینامیکی، یک جایگاه سوخت‌رسانی گاز طبیعی فشرده، شبیه‌سازی گردیده است. با مقایسه مدل گاز واقعی و ایده‌آل، دیده می‌شود که توزیع دما بسیار متفاوت است، به طوری که افزایش دما در مدل گاز ایده‌آل بیشتر است. عمده دلیل این تفاوت عدم در نظر گرفتن تأثیر کاهش دمای ضریب ژول تامسون است. نتایج نشان می‌دهد که در مدل گاز واقعی افزایش دمایی حدود K 50 و در مدل گاز ایده‌آل حدود K 80 وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر با نتایج تجربی و نتایج تحقیقات قبلی، مقایسه گردیده است. جهت محاسبه خواص ترمودینامیکی گاز طبیعی فشرده از معادله حالت AGA8 استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مقدار کار مصرفی کمپرسور برای یک چرخه حدود kWh 1/55 و مقدار متوسط کار مصرفی برای سوخت‌گیری یک خودرو، kWh 6/1 می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent968
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمدل‌سازیfa_IR
dc.subjectپر شدن سریعfa_IR
dc.subjectمعادله حالت AGA8fa_IR
dc.subjectترمودینامیکfa_IR
dc.titleمدل‌سازی فرایند پر شدن سریع بر مبنای مدل گاز واقعی با رویکرد شبیه‌سازی جایگاه سوخت‌رسانی گاز طبیعی فشردهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue1
dc.citation.spage205
dc.citation.epage213
nlai.contributor.orcid0000-0001-6051-0924


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد