نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکرباسی پور, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorنیلی احمدآبادی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorزاغیان, رضاfa_IR
dc.contributor.authorتوکلی, محمد رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:16:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:16:43Z
dc.date.available1399-07-08T21:16:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:16:43Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-09en_US
dc.date.submitted1397-03-19fa_IR
dc.identifier.citationکرباسی پور, مهران, نیلی احمدآبادی, مهدی, زاغیان, رضا, توکلی, محمد رضا. (1396). بررسی تجربی ساختار جریان تک موج عبوری از روی یک مانع مستطیلی با استفاده از تکنیک PIV. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 47(4), 257-265.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_7455.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106847
dc.description.abstractیکی از روش­های حفاظت از سواحل، استفاده از موج­شکن­ها و موانع مغروق است. موج­شکن­ها با ایجاد جریان­های آشفته و گردابی باعث مستهلک شدن بخش اعظمی از انرژی موج می­شوند. در پژوهش حاضر با قرار دادن یک مانع مستطیلی در برابر تک موج، به تشکیل و گسترش گردابه­های ایجاد شده با استفاده از تکنیک PIV(Particle Image Velocimetry) پرداخته شده است. نتایج PIV نشان می­دهد با نزدیک شدن موج به مانع، به علت جدایش جریان، دو گردابه در اطراف لبه ابتدایی (1) و انتهایی (2) مانع تشکیل شده و با نزدیک­تر شدن موج به مانع، این گردابه­ها گسترش پیدا کرده و اندازه آن­ها بزرگ­تر می‌شوند. با رسیدن گردابه­ی تشکیل شده در لبه ابتدایی (1) مانع به انتهای مانع، دو گردابه با یکدیگر ترکیب شده و در نتیجه گردابه بزرگ­تری را تشکیل می‌دهند. در ادامه با استفاده از حسگرهای ارتفاع سنج موج، میزان کاهش ارتفاع موج قبل و بعد مانع اندازه­گیری شده و نتایج نشان می­دهد وجود مانع سبب کاهش 3% ارتفاع موج نسبت به حالت بدون مانع شده است. در نهایت، با محاسبه انتگرال فشار و شار اندازه حرکت از نتایج PIV حول مانع، میزان نیروی پسای وارد شده به مانع بدست می آید.fa_IR
dc.format.extent6688
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتک موجfa_IR
dc.subjectتکنیک PIVfa_IR
dc.subjectتشکیل گردابهfa_IR
dc.subjectموج شکنfa_IR
dc.titleبررسی تجربی ساختار جریان تک موج عبوری از روی یک مانع مستطیلی با استفاده از تکنیک PIVfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume47
dc.citation.issue4
dc.citation.spage257
dc.citation.epage265


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد