نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصادق حسنی, اردلانfa_IR
dc.contributor.authorدل افروز, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorقلی پورسلیمانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorشاهرودی, کامبیزfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T08:21:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T08:21:23Z
dc.date.available1402-11-06T08:21:17Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T08:21:23Z
dc.date.issued2023-11-22en_US
dc.date.issued1402-09-01fa_IR
dc.date.submitted2023-07-18en_US
dc.date.submitted1402-04-27fa_IR
dc.identifier.citationصادق حسنی, اردلان, دل افروز, نرگس, قلی پورسلیمانی, علی, شاهرودی, کامبیز. (1402). طراحی مدل تبیین‌کننده اخلاق گردشگری با استفاده از نظریه داده بنیاد. فضای گردشگری, 12(48), 23-42.fa_IR
dc.identifier.issn2251-8827
dc.identifier.issn2676-7228
dc.identifier.urihttps://gjts.malayer.iau.ir/article_708863.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1068428
dc.description.abstractگردشگری مدرن با تخطی از اقدامات اخلاقی به ناهنجاری­های اجتماعی دامن زده و جوامع انسانی را گرفتار مخمصه­های اخلاقی فراوان کرده است. بنابراین، هدف این پژوهش، طراحی مدل تبیین­کننده اخلاق گردشگری در استان گیلان به­عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری کشور با استفاده از روش پژوهش کیفی و نظریه داده ­بنیاد سیستماتیک است. با توجه به اهداف پژوهش، جامعة­ مشارکت­کنندگان شامل اساتید دانشگاه، مسئولین، کارشناسان و سیاست­گذاران صنعت گردشگری هستند که حداقل از تحصیلات کارشناسی­ارشد و 5 سال سابقه­کاری اجرایی در بخش­های مختلف صنعت گردشگری برخوردارند. انتخاب این نمونه­ها با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند انجام پذیرفت و مصاحبه­های نیمه ساختاریافته با طرح 7 سوال کلی تا تحقق اشباع­نظری در مصاحبه 12 ادامه یافت. تحلیل داده­ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی منجر به استخراج 71 مفهوم، 19 مقوله فرعی و در نهایت 6 مقوله اصلی از تلفیق و طبقه­بندی مفاهیم شد. بر مبنای مدل پیشنهادی، رفتار اخلاقی گردشگر به­عنوان مقوله محوری؛ مسئولیت اجتماعی مقصد گردشگری به­عنوان شرایط علی؛ ارزش های جامعه میزبان به­عنوان شرایط زمینه­ای؛ اخلاق کسب وکارها به­عنوان شرایط مداخله­گر؛ مدیریت و سیاست­های گردشگری به­عنوان راهبرد و سرانجام گردشگری اخلاق­محور به­عنوان پیامد اجرای راهبردها در نظر گرفته شده­اند.fa_IR
dc.format.extent316
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرfa_IR
dc.relation.ispartofفضای گردشگریfa_IR
dc.subjectگردشگریfa_IR
dc.subjectاخلاقfa_IR
dc.subjectاخلاق گردشگریfa_IR
dc.subjectاستان گیلانfa_IR
dc.subjectنظریه داده بنیادfa_IR
dc.subjectمربوط به گردشگریfa_IR
dc.titleطراحی مدل تبیین‌کننده اخلاق گردشگری با استفاده از نظریه داده بنیادfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue48
dc.citation.spage23
dc.citation.epage42
nlai.contributor.orcid0000-0002-0195-4821
nlai.contributor.orcid0000-0001-5431-8127


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد