• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فضای گردشگری
    • دوره 12, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فضای گردشگری
    • دوره 12, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل تبیین‌کننده اخلاق گردشگری با استفاده از نظریه داده بنیاد

    (ندگان)پدیدآور
    صادق حسنی, اردلاندل افروز, نرگسقلی پورسلیمانی, علیشاهرودی, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    316.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گردشگری مدرن با تخطی از اقدامات اخلاقی به ناهنجاری­های اجتماعی دامن زده و جوامع انسانی را گرفتار مخمصه­های اخلاقی فراوان کرده است. بنابراین، هدف این پژوهش، طراحی مدل تبیین­کننده اخلاق گردشگری در استان گیلان به­عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری کشور با استفاده از روش پژوهش کیفی و نظریه داده ­بنیاد سیستماتیک است. با توجه به اهداف پژوهش، جامعة­ مشارکت­کنندگان شامل اساتید دانشگاه، مسئولین، کارشناسان و سیاست­گذاران صنعت گردشگری هستند که حداقل از تحصیلات کارشناسی­ارشد و 5 سال سابقه­کاری اجرایی در بخش­های مختلف صنعت گردشگری برخوردارند. انتخاب این نمونه­ها با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند انجام پذیرفت و مصاحبه­های نیمه ساختاریافته با طرح 7 سوال کلی تا تحقق اشباع­نظری در مصاحبه 12 ادامه یافت. تحلیل داده­ها در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی منجر به استخراج 71 مفهوم، 19 مقوله فرعی و در نهایت 6 مقوله اصلی از تلفیق و طبقه­بندی مفاهیم شد. بر مبنای مدل پیشنهادی، رفتار اخلاقی گردشگر به­عنوان مقوله محوری؛ مسئولیت اجتماعی مقصد گردشگری به­عنوان شرایط علی؛ ارزش های جامعه میزبان به­عنوان شرایط زمینه­ای؛ اخلاق کسب وکارها به­عنوان شرایط مداخله­گر؛ مدیریت و سیاست­های گردشگری به­عنوان راهبرد و سرانجام گردشگری اخلاق­محور به­عنوان پیامد اجرای راهبردها در نظر گرفته شده­اند.
    کلید واژگان
    گردشگری
    اخلاق
    اخلاق گردشگری
    استان گیلان
    نظریه داده بنیاد
    مربوط به گردشگری

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2023-11-22
    1402-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
    استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران.

    شاپا
    2251-8827
    2676-7228
    URI
    https://gjts.malayer.iau.ir/article_708863.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1068428

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب