بررسی تجربی پروفیل های سرعت و اغتشاشات دنباله ایرفویلS823 در رینولدزها و زوایای حمله مختلف
(ندگان)پدیدآور
سلمانی, فهیمهخوشنویس, عبدالامیر بکنوع مدرک
Textپژوهشی کامل
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق مدلی از مقاطع پره توربین باد با محور افقی از خانواده ایرفویلهای موسسه انرژی های نو، شامل ایرفویل ریشه از نوعS823 ، در تونل باد مورد اندازهگیری قرار گرفته است. جهت اندازهگیری سرعت و شدت اغتشاشی از جریان سنج سیم داغ استفاده شده است. دادهبرداریها در سرعتهای 5، 5/7 و 12 متر بر ثانیه و زوایای حمله 0، 7، 10، 13 و 15 درجه و در موقعیتهای 3، 2، 1، = انجام گرفته است. تاثیرات تغییرات زوایای حمله و اعداد رینولدز بر نواحی دارای نقصان سرعت، جریان اضافی (سرعت بیشتر از جریان آزاد)، پروفیل سرعت و درصد شدت اغتشاشات دنباله بررسی شده است. نتایج حاکی از آنست که در فواصل نزدیک به لبه فرار ایرفویل ( = ) جریان دارای سرعت اضافی بوده و افزایش زاویه حمله موجب افزایش مقدار سرعت اضافی و افزایش عدد رینولدز موجب کاهش مقدار سرعت اضافی میشود و همچنین عدم تقارن پروفیل دنباله سرعت متوسط و افزایش ناگهانی منطقه ناحیه دنباله پروفیل سرعت متوسط در زاویای حمله بزرگتر از 10 درجه، دلیلی بر توسعه گردابهها در ناحیه دنباله ایرفویل میباشد.
کلید واژگان
ایرفویلS823شدت اغتشاش
زاویه حمله
عدد رینولدز
دنباله ایرفویل
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-07-231396-05-01
ناشر
رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایراندانشیار، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه حکیم سبزواری، سبزوار، ایران




