• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 46, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز
    • دوره 46, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رفتار دینامیکی اتوبالانسر ساچمه ای دو ردیفه در حضور اثر ژیروسکوپی و بهینه‌سازی پارامتر‌های آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک

    (ندگان)پدیدآور
    رضائی, موسیفتحی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    327.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی کامل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بالانسر دینامیکی ساچمه‌ای قادر است نابالانسی‌های متغیر را به صورت خودکار و بدون نیاز به سیستم کنترل، بالانس نماید. با توجه به اینکه این نوع بالانسر عمدتاً در سیستم‌هایی به کار می‌رود که ممکن است در طول یک روز چند بار روشن و خاموش شود بنابراین کاهش زمان مورد نیاز برای بالانس سیستم در هر بار راه‌اندازی آن اهمیت پیدا می‌کند. همچنین در عمل به دلایل مختلفی از جمله عدم نصب روتور در وسط شفت، اثر ژیروسکوپی ایجاد می‌شود. در اتوبالانسرهای تک ردیفه برخورد بین ساچمه‌ها سبب خرابی ساچمه‌ها شده و فرایند بالانس را مختل می‌نماید که این نارسائی در بالانسر دو ردیفه برطرف می‌گردد. با مرور ادبیات فن مشخص می‌شود تاکنون تحقیقی در زمینه بررسی رفتار دینامیکی و تعیین محدوده بهینه پارامترهای روتور مجهز به اتوبالانسر دو ردیفه در حضور اثر ژیروسکوپی انجام نشده است. به همین منظور در این مقاله برای بررسی رفتار دینامیکی اتوبالانسر ساچمه­ای دو ردیفه در حضور اثر ژیروسکوپی ابتدا معادلات حرکت سیستم در حضور اثر ژیروسکوپی استخراج و تاثیر پارامتر‌های ضریب میرایی و جرم ساچمه‌های اتوبالانسر در حضور اثر ژیروسکوپی بر پایداری سیستم  مورد مطالعه قرار گرفته است. در نهایت، با استفاده از الگوریتم ژنتیک، مقدار بهینه این پارامترها بر اساس کمینه‌سازی زمان بالانس و صفر شدن زوایای اویلر تعیین شده است.
    کلید واژگان
    بالانسر اتوماتیک ساچمه‌ای دو ردیفه
    پایداری
    اثر ژیروسکوپی
    الگوریتم ژنتیک

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-11-21
    1395-09-01
    ناشر
    رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیک
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    استاد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
    دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران

    شاپا
    2228-5148
    URI
    https://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_5396.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106657

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب