دوره 13, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی ارتباط بین ابعاد فرهنگ سازمانی و اندازه موسسات حسابرسی با قضاوت و تصمیم گیری حسابرسان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)قضاوت حرفه ای و تصمیم گیری بخش مهم و حیاتی در کلیه فرآیندهای حسابرسی و سنگ بنای این حرفه می باشد؛ از این رو شناسایی عوامل موثر بر آن و شناخت مهارت های جدید برای ارتقای سطح قضاوت حرفه ای و تصمیم گیری احساس می شود. پژوهش ...
-
تبیین مدل کیفیت اظهارنظر حسابرسی مبتنی بر هوش اخلاقی، هوش معنوی و پیشینه رفتاری شرکای حسابرسی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)کیفیت اظهارنظر حسابرس عامل مهمی در بقای بلندمدت موسسات حسابرسی است. در این پژوهش که در زمره پژوهشهای کیفی و کمی است، سعی شده است تا الگویی جهت افزایش کیفیت اظهارنظر حسابرس مبتنی بر پیشینه رفتاری، هوش اخلاقی و هوش معنوی ...
-
تأثیر عملکرد مسئولیتپذیری اجتماعی بر ارتباط بین برنامهریزی مالیاتی و ارزش شرکت
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)هدف بررسی تأثیر عملکرد مسئولیتپذیری اجتماعی بر ارتباط بین برنامهریزی مالیاتی و ارزش شرکت است. توانایی برنامه ریزی مالیاتی به عنوان یک عامل مهم تاثیر گذار در تعیین ارزش شرکت ها از نگاه مسئولیت پذیری اجتماعی می باشد. ...
-
شناسایی و واکاوی محرکهای تغییر رشته فارغالتحصیلان سایر رشتهها به حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)هدف پژوهش حاضر شناسایی دلایل تغییر رشته فارغالتحصیلان سایر رشتهها به حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد و واکاوی وضعیت این دانشجویان بعد از انتخاب رشته حسابداری میباشد. بهعبارت دیگر، انگیزهها و محرکهای تغییر رشته دانشجویان ...
-
اثر تعدیلکننده توانایی مدیران بر رابطه بین اجتناب مالیاتی و ارزش شرکت در چارچوب مشکلات نمایندگی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)در پژوهش حاضر تلاش میشود مدل پارک و همکاران (2015) در زمینه نقش توانایی مدیران بر اثر بین اجتناب مالیاتی بر ارزش شرکت توسعه داده شود. در حقیقت هدف، توسعه مدل مذکور با افزودن مشکلات نمایندگی است. با بررسی اطلاعات مربوط ...
-
روند مقایسهپذیری گزارشگری مالی در کشورهای ایران و امارات متحده عربی و عوامل مؤثر بر آن
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2023-12-22)هدف: هدف پژوهش پاسخ به این سوال است که، علیرغم تمامی تلاشها در راستای افزایش قابلیت مقایسه در سطح بینالمللی آیا این امر در کشورهای ایران و امارات متحده عربی محقق گردیده است؟روش: در پژوهش حاضر، 50 شرکت از ایران و 55 شرکت ...



