دوره 43, شماره 1

 

ارسال های اخیر

  • بررسی چگالش و تغییرات ابعادی در تفجوشی فاز مایع سوپرسالیدوس آلیاژ برنجی Cu-28Zn 

    محمدزاده, احد؛ آزادبه, مازیار؛ آزادبه, امیرعطا؛ صباحی نمین, عباس (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2013-06-22)
    در این پژوهش از روش رویه پاسخ، جهت بررسی تأثیر پارامترهای موثر نظیر دما و زمان بر تف­جوشی پودر آلیاژی برنجی با ترکیب Cu-28%Zn، استفاده شد. بمنظور گسترش مدل، چگالی تف­جوشی و ابعاد نمونه­ها اندازه­گیری و پارامتر چگالش، درصد ...

  • بررسی اکوستیکی رزوناتور چند خودرو متداول در ایران 

    ملکی, علی؛ رضوانی, میثم؛ مرادی, محمد (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2013-06-22)
    در این پژوهش تأثیر رزوناتورهای خودروهای سوزوکی ویتارا، تندر 90، پژو 206 معمولی و پژو 206 صندوق‌دار به منظور کاهش تراز صدای خودرو بررسی شد. آزمایش‌ها به صورت آزمایش فاکتوریل 4×5×10 در قالب طرح کامل تصادفی انجام شد که نوع ...

  • بررسی اثر تغییر ترکیب ضرایب وزنی تابع هدف در بهینه سازی آیرودینامیک کمپرسور محوری 

    گل نژاد, علی؛ بک خوشنویس, عبدالامیر؛ رضائی مقدم, محمد (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2013-06-22)
    در این مقاله بهینه­سازی مقید تابع هدف کمپرسور محوری با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک مورد مطالعه قرار گرفته است. با استفاده از  روش وزنی و اثر تغییر ترکیب­های متفاوت ضرایب وزنی تابع هدف، بهینه­سازی کمپرسور محوری مورد بررسی ...

  • بررسی تأثیر متقابل تسخیر گردابه و پخش عددی در زوایای حمله مختلف حول ایرفویلNACA0012 در حالت پایا و ناپایا 

    حیدری, علی؛ پسندیده فرد, محمود؛ ملک جعفریان, مجید (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2013-06-22)
    در این مقاله هدف بررسی اثر همزمان و متقابل اتلافات عددیو تسخیر گردابه در نواحی نزدیک و دور از سطح جسم در حالت پایا و ناپایا می­باشد. از یک طرف در روشهای مختلف عددی به دلیل خطاهای عددی ناشی از نحوه­ی بسط معادلات و نیز قطع ...

  • مدل سازی عددی مانورهای غوص و صعود یک زیردریایی بر اثردمش هوای فشرده در مخازن اصلی 

    بدری, محمدعلی؛ میرزایی, داوود (رئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکUniversity of Tabriz, 2013-06-22)
    یکی از قسمت­های مهم در زیردریایی ها که وظیفه تغییر عمق آنرا به عهده دارد مخازن اصلی هستند. زیردریایی­ها را معمولا دو جداره ساخته و این مخازن در بین دو جدار قرار می­گیرند تا با دمیدن هوای پر فشار در آن­ها، حرکت عمقی زیردریایی ...