نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبستامی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorافتخاری, سید مصلحfa_IR
dc.contributor.authorآهنگری, کاوهfa_IR
dc.contributor.authorسهامی, غلامحسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:15:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:15:35Z
dc.date.available1399-07-08T21:15:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:15:35Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-03en_US
dc.date.submitted1397-08-12fa_IR
dc.identifier.citationبستامی, مهدی, افتخاری, سید مصلح, آهنگری, کاوه, سهامی, غلامحسن. (1398). عبور دستگاه TBM از ایستگاه ساخته‌شده با استفاده از روش تکیه‌گاه سگمنتی. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی, 8(2), 167-182. doi: 10.22044/tuse.2019.7626.1350fa_IR
dc.identifier.issn2322-3111
dc.identifier.issn2322-570X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2019.7626.1350
dc.identifier.urihttp://tuse.shahroodut.ac.ir/article_1578.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106435
dc.description.abstractیکی از فعالیت‌های مهم تونلسازی مکانیزه در اجرای خطوط مترو روش عبور از ایستگاه ساخته شده است. در این مقاله با توجه به مشکلات و سختی‌های استفاده از سازه تکیه‌گاهی در عبور ماشین TBM از ایستگاه ساخته شده و شروع مجدد حفاری، روشی مبتنی بر استفاده از رینگ‌های با قطعات بتنی پیش‌ساخته مورد بررسی قرارگرفته است. در این روش به منظور ایجاد تکیه‌گاهی جهت اعمال نیروی پیشران ماشین از الگویی متفاوت از نصب رینگ‌های ناقص استفاده شده است به نحوی که علاوه بر بهره‌بردن از مزایای استفاده از تکیه‌گاه سگمنتی به گونه‌ای اجرا شود که رینگ کاملی در فضای باز اجرا نشود. الگوی پیشنهادی به گونه‌ای است که از سه عدد قطعه بتنی پیش‌ساخته کف تا فاصله‌ حدود 5 تا 6 رینگ از سینه کار استفاده شود تا به این صورت دستگاه حفار از طول ایستگاه عبور کند. پس از آن، در چند رینگ تعداد قطعات بتنی پیش‌ساخته به 4 و سپس 5 قطعه بتنی پیش‌ساخته در هر رینگ افزایش می‌یابد تا اینکه کله حفار به محل حفاری می‌رسد و از این مرحله به بعد حفاری تونل با نصب رینگ‌های ناقص پنج تایی و شش تایی ادامه داشته تا جایی که دستگاه بطور کامل داخل تونل قرارگیرد بطوریکه اولین رینگ کامل در ابتدای دهانه تونل نصب شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که با استفاده از 5 و 6 قطعه بتنی پیش‌ساخته می‌توان حفاری را شروع کرد اما تا حدودی 6 قطعه بتنی پیش‌ساخته نسبت به 5 قطعه بتنی پیش‌ساخته برتری دارد. الگوی پیشنهادی در ایستگاه‌هایی از خط 6 مترو تهران مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج نشان می‌دهد که علاوه بر کارآمد بودن این روش انحرافی بیش از حد مجاز اتفاق نیافتاده است. بنابراین روش پیشنهادی را می‌توان با اطمینان مورد استفاده قرار داد.fa_IR
dc.format.extent1926
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Associationen_US
dc.relation.ispartofمهندسی تونل و فضاهای زیرزمینیfa_IR
dc.relation.ispartofTunneling & Underground Space Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2019.7626.1350
dc.subjectایستگاه متروfa_IR
dc.subjectماشین حفار تمام مقطعfa_IR
dc.subjectقطعه بتنی پیش ساختهfa_IR
dc.subjectتکیه‌گاه سگمنتیfa_IR
dc.subjectسازه تکیه‌گاهیfa_IR
dc.subjectحفاری مکانیزهfa_IR
dc.titleعبور دستگاه TBM از ایستگاه ساخته‌شده با استفاده از روش تکیه‌گاه سگمنتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeیادداشت فنیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد؛ گروه مهندسی معدن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار؛ گروه مهندسی معدن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار؛ گروه مهندسی معدن، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس؛ شرکت مهندسی آهاب، تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage167
dc.citation.epage182


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد