نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاجی علیلوی بناب, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorتوحیدوند, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorبالازاده, بابکfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:15:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:15:25Z
dc.date.available1399-07-08T21:15:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:15:25Z
dc.date.issued2015-03-21en_US
dc.date.issued1394-01-01fa_IR
dc.date.submitted2014-03-14en_US
dc.date.submitted1392-12-23fa_IR
dc.identifier.citationحاجی علیلوی بناب, مسعود, توحیدوند, حمیدرضا, بالازاده, بابک. (1394). بررسی اندرکنش سازه-تونل دراثر ارتعاش ناشی از حرکت قطار با استفاده از روش مرز مقیاس شده‌. مهندسی تونل و فضاهای زیرزمینی, 4(1), 85-97. doi: 10.22044/tuse.2015.550fa_IR
dc.identifier.issn2322-3111
dc.identifier.issn2322-570X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2015.550
dc.identifier.urihttp://tuse.shahroodut.ac.ir/article_550.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/106381
dc.description.abstractدر این مقاله به بررسی اثر وجود سازه‌های مجاور شامل ساختمان‌های شهری و یا تونل بر ارتعاشات ایجاد شده ناشی از ترافیک زیرزمینی پرداخته شده است. بدین منظور، از مدل‌های دو بعدی در حالت الاستودینامیک استفاده شده است. روش ترکیبی المان محدود و المان محدود مرزی مقیاس شده، برای مدل‌سازی بکار گرفته شده است. کاربرد روش مرز مقیاس شده در مدل‌سازی مساله ترافیک زیرزمینی در گذشته چندان رایج نبوده است. در این مقاله با استفاده از روش نوین مرز مقیاس شده، برای نخستین بار اندرکنش تونل-خاک-سازه مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که ساختمان‌های مجاور تونل‌ها می‌توانند نحوه‌ی ارتعاش تونل را تحت تاثیر قرار دهند و باعث ایجاد ارتعاشات بیشتر در تونل‌ها شوند. همچنین برای حالت وجود دو تونل مجاور، وضعیت بحرانی یعنی عبور همزمان دو قطار مورد ارزیابی قرار گرفت و نشان داده شد که اگر چه وجود تونل مجاور سختی جانبی تونل موجود را افزایش می‌دهد اما عبور همزمان دو قطار باعث تشدید قابل ملاحظه‌ی ارتعاشات خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent740
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Associationen_US
dc.relation.ispartofمهندسی تونل و فضاهای زیرزمینیfa_IR
dc.relation.ispartofTunneling & Underground Space Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/tuse.2015.550
dc.subjectمرز مقیاس شدهfa_IR
dc.subjectاندرکنش‌fa_IR
dc.subjectارتعاش ناشی از عبور قطارfa_IR
dc.subjectتونلfa_IR
dc.subjectمیرایی تابشیfa_IR
dc.subjectمدلسازی و تحلیل عددیfa_IR
dc.titleبررسی اندرکنش سازه-تونل دراثر ارتعاش ناشی از حرکت قطار با استفاده از روش مرز مقیاس شده‌fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار؛ دانشکده‌ی مهندسی عمران، خاک و پی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد؛ دانشکده‌ی مهندسی عمران، خاک و پی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد؛ دانشکده‌ی مهندسی عمران، خاک و پی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue1
dc.citation.spage85
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد