دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تعیین ضریب اطمینان برای طراحی سیستم نگهدارنده موقت تونلها با استفاده از تحلیل قابلیت اعتماد
(دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Association, 2019-03-21)پس از حفر تونل به روش سنتی، برای نگهداری موقت، از سیستمهای نگهدارنده مختلفی استفاده میشود. یکی از این سیستمها، استفاده از قاب فلزی به همراه شاتکریت است. یکی از روشهای جدید در زمینه طراحی سازههای نگهدارنده موقت ...
-
تخمین پاسخ ساختمان قاب بندی شده به نشستهای القایی در اثر حفاری تونلهای کم عمق
(دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Association, 2019-03-21)حفاری تونل در محیطهای خاکی اغلب منجر به نشست در سطح زمین میشود که در محیطهای شهری سازههای موجود از این نشستها متأثر میگردند. استفاده از رویکرد سختی نسبی از جمله روشهای برآورد خرابیهای محتمل سازهها در اثر نشستهای ...
-
طیفهای شتاب طرح لرزهای سطح زمین تحت اثر تونلهای مترو شهری با مقطع دایروی در خاکهای آبرفتی
(دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Association, 2019-03-21)متروهای شهری که با کمک ماشینهای حفر تونل (TBM) با مقطع دایرهای ایجاد میگردند، کاربرد زیادی در زمینه حملونقل دارند. سازههای مدفون بسته به شکل هندسی، عمق دفن و پارامترهای مختلف ژئوتکنیکی و لرزهای رفتار متفاوتی از خود ...
-
بررسی امکان رخداد گیر کردن ماشین حفاری مکانیزه تمام مقطع (TBM) مطالعه موردی پروژه مترو قم
(دانشگاه صنعتی شاهرود و انجمن تونل ایرانShahrood University of Technology & Iranian Tunneling Association, 2019-03-21)حفاری تونل بهوسیله ماشین (Tunnel Boring Machine) TBM در مقایسه با سایر روشهای حفر و انفجار یک روش سریع و پرقدرت و همراه با نگهداری است. هر زمان که همگرایی (Convergence) تونل به اندازه قابلتوجهی نسبت به سینه کار برسد ...



