• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم حرکتی و رفتاری
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم حرکتی و رفتاری
    • دوره 5, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله

    (ندگان)پدیدآور
    زمانی, محمد حسینطاهری نسب, مصطفیفاخر, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    723.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر، بررسی تاثیر بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی بر مهارت های ادراکی حرکتی کودکان پسر 10 ساله بود. روش پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون بود. تعداد 40 دانش‌آموز پسر ابتدایی به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه تجربی بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی و کنترل قرار گرفتند. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق آزمون تبحر حرکتی بروینینکس– اوزرتسکی ویرایش 2 برای بررسی مهارت های ادراکی-حرکتی بود. در ابتدا شرکت-کنندگان پیش‌آزمون مهارت‌های برونینکس و اوزرتسکی ویرایش 2 را اجرا کردند. گروه بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی با مهارت های جابجایی و کنترل شی به مدت 8 هفته، 2 بار در هفته و هر جلسه 30 دقیقه تمرین کردند. در انتهای جلسات تمرینی، پس آزمون مهارت های بروینینکس– اوزرتسکی ویرایش 2 اجرا گردید. نتایج نشان داد که، گروه بازی‌های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی در رشد مهارت‌های ادراکی حرکتی تاثیر معناداری داشتند، و در هر دو حیطه مهارت درشت و ظریف بهبود معناداری را ایجاد کردند. بنابراین، بر اساس یافته‌های این تحقیق، با توجه به اهمیت بالای مهارت های حرکتی بنیادی در رشد همه جانبه کودکان، می‌توان از بازی های مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی برای بهبود رشد حرکتی بهره برد.
    کلید واژگان
    رشد حرکتی
    بازی مبتنی بر مهارت حرکتی بنیادی
    مهارت های ادراکی حرکتی
    کودکان
    رفتار حرکتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-02-20
    1401-12-01
    ناشر
    مهدی تاراجیان
    mehdi tarajian
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه جهرم، جهرم، ایران.
    دکتری تخصصی رشد حرکتی، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد جهرم، جهرم

    شاپا
    2645-7806
    2645-7792
    URI
    https://www.jmbs.ir/article_186454.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1060167

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • اعتباریابی دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی 

      شهبازی, مهدی؛ بهلول, اکبر؛ مدبری, شقایق (دانشگاه خوارزمی تهران, 2020-08-01)
      دستگاه اندازه گیری هماهنگی حرکتی بین فردی و درون فردی برای قرار دادن اطلاعات مربوط به هماهنگی حرکات انسان در دسترس محققان، مربیان و درمان گران، طراحی و ساخته شده است. برای بررسی اعتبارسنجی این ابزار از 28 شرکت کننده با ...

    • اثر زمان‌بندی تمرین و ریتم شبانه‌روزی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز 

      انتظاری, مرضیه؛ انتظاری, مرضیه؛ عبدلی, بهروز؛ عبدلی, بهروز؛ شمسی پور دهکردی, پروانه؛ شمسی پور دهکردی, پروانه (پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی, 2018-09-23)
      هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر زمان‌بندی تمرین و ریتم شبانه‌روزی بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میزبود. پژوهش حاضر ازنوع نیمه‌تجربی بود. بدین‌منظور، 40 آزمودنی مبتدی، راست‌دست و با میانگین سنی 21/3± 22، براساس معیارهای ورود ...

    • مقایسه تمایلات حرکتی در کودکان ۶ تا ۹ ساله با سبک‌های دلبستگی ایمن و ناایمن 

      نجمه, زیودار؛ پزشک, شهلا؛ اسکندری, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2021-06-22)
      هدف این پژوهش مقایسه تمایلات حرکتی در کودکان 6 تا 9 سال با سبک دلبستگی ایمن و ناایمن بود. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و علی مقایسه‌ای بود و نمونه‌ها شامل ۲۴ کودک ۶ تا ۹ سال دختر و پسر (۸ کودک دلبستة ایمن، ۸ کودک دلبستة ناایمن ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب