دوره 4, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
نقش کیفیت محیطی محله در سلامت روحی و روانی ساکنان (مطالعه موردی محله سنگ سیاه، کلانشهر شیراز)
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: کیفیت محیط آن چیزی است که محیط بوسیله آن نمود پیدا میکند و ادراک میشود و به عنوان یکی از الزامات اولیه کیفیت زندگی، دربرگیرنده احساس رفاه، آسایش و رضایت مردم از عوامل کالبدی- فضایی، اجتماعی- اقتصادی، زیست ...
-
تدوین و ارزیابی راهبردهای توسعه یکپارچه الگوهای حملونقل در راستای پایداری، با بکارگیری فرآیند تحلیل شبکه ای(مطالعه موردی: استان کرمان)
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: حصول توسعه پایدار که در سایه آن رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، نیازمند ایجاد بسترها و زیرساختهای مناسبی است که شبکه حملونقل را میتوان یکی از عمدهترین و کاراترین آنها نامید؛ بنابراین یکی ...
-
تبیین مدل نوین«تنوع مکان» جهت ارزیابی پهنة کاربری زمین مختلط
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: اختلاط کاربری زمین، شکلی از توسعة شهری مبتنی بر تمرکز کاربریهای مختلف، در یک منطقه مشخص است که رویکرد جدیدی در چیدمان و ارتباط مکانی کاربریها محسوب میشود. بهمنظور ارزیابی الگوی توزیع اختلاط کاربریهای شهری، ...
-
واکاوی نظریات پیرامون ضوابط شهری و انطباقپذیری با شهر معاصر ایرانی
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: ضوابط ابزاری متمایز برای ایجاد نظم شهری میباشد لیکن در شهر معاصر ایرانی عملاً جایگاه ضوابط شهری نسبت به طرحریزی شهری تا حد زیادی مغفول واقعشده و شهر معاصر ایرانی تحت تأثیر آن با چالشهای اساسی چون ساختارشکنی ...
-
تحلیلی نوستالوژیک و آیکونیک از کارکرد المانهای شهری رشت
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: المانهای شهری نقش چشمگیری در شکلگیری، تغییر و بازتولید هویت شهری دارند، این عناصر یکی از زمینه های ظهور نشانهها و نمادها هستند. نشانهها به شکلهای مختلف میتوانند در فضای شهری ظهور یابند و در پویایی و ...
-
تحلیلی بر سیر تاریخی و تحول مفهوم تصویر شهر از خوانایی تا برندشهر با تأکید بر سه دورهی مدرنیسم، پست مدرنیسم و جهانی شدن
(دانشگاه گیلانUniversity of Guilan, 2020-06-21)بیان مسأله: تصویر شهر از جمله مفاهیم مهم در محیط شهری است که مبنای هر گونه تصمیم، اقدام و واکنش عاطفی افراد می باشد این مفهوم بازنمایی عینی و ذهنی محیط شهر، احساسات و نگرش نسبت به آن و همچنین تصویر برند شده از شهر در ذهن ...



