دوره 14, شماره 53

 

ارسال های اخیر

  • تهیه چک لیست مفاهیم پیش هز عدد در کودکان 5 تا 6 ساله و ویژگی های روانسنجی آن 

    مرادی ضمیر, فرانک؛ استکی, مهناز (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    پژوهش حاضربا هدف طراحی چک لیست مفاهیم پیش از عدد درکودکان 5تا6ساله و بررسی ویژگی های روانسنجی آن انجام شد.برای ساخت این ابزار از منابع کتابخانه ای یا تحلیل اسنادی استفاده شد. چک لیست شامل 66 سوال که 5 مولفه ی (طبقه بندی،ردیف ...

  • ساخت و اعتباریابی پرسشنامه جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه 

    احمدی, ملیحه؛ ابوالمعالی الحسینی, خدیجه (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    هدف از این پژوهش، ساخت و اعتباریابی و بررسی ساختار عاملی پرسشنامه‌ای برای اندازه‌گیری جهت‌گیری مثبت دانش‌آموزان نسبت به مدرسه، بود . روش: پرسشنامه60 سؤالی با استفاده از نظر کارشناسان و متخصصان روانشناسی تربیتی تهیه شد. ...

  • .ابزار خودگزارشی، گزارش والدین و نوجوانان برنامه تقویت بنیان خانواده (10-14): ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی 

    اکبری زردخانه, سعید؛ طیموری فرد, سید عین الله؛ حیدریه زاده, بهاره السادات (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    با توجه به اهمیت ارزیابی برنامه‌های توانمندسازی نوجوانان و خانواده‌ها با استفاده از ابزارهای مناسب، هدف پژوهش حاضر تعیین ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه فارسی ابزار خودگزارشی و گزارش والدین و معلمان برنامه تقویت خانواده (14-10) ...

  • تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه هفتم، از منظر فرآیند ساخت مفهوم متغیر و عبارت های جبری 

    اصغری, نسیم؛ حیدری, فاطمه الزهرا (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی نحوه ساخت مفهوم متغیر و عبارت های جبری، در کتاب درسی ریاضی پایه هفتم، بر اساس نظریه های ساخت مفهوم اسفارد(1991) و گری و تال (1994) است. این تحقیق، با رویکرد تفسیری از نوع کیفی است. روش مورد استفاده، ...

  • ویژگی های روان سنجی مقیاس درگیری در بحث کلاسی دانشجویان 

    امیریان, سیده خدیجه؛ حاج حسینی, منصوره؛ نظامی, مینا؛ ابراهیمی, سیمین (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    هدف پژوهش حاضر رواسازی مقیاس درگیری در بحث کلاسی در دانشجویان دانشگاه تهران بود. مقیاس درگیری در بحث کلاسی، بحث را در قالب یک پرسش و پاسخ گروهی مفهوم سازی می کند که مستلزم ادراک از جو کلی یک کلاس و مشارکت افرادی است که ...

  • راهبردهای آماری برای عینی‌سازی اشباع نظری در مطالعات کیفی 

    رستگار آگاه, مصطفی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    حجم نمونه در مطالعات کیفی مرتبط با اشباع نظری است. اشباع نظری به این معناست که پژوهشگر نمونه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها را تا زمانی ادامه دهد که با بینش و مفهومی جدیدی مواجه نشود. اما همواره تعداد مصاحبه‌ها و ادعای دستیابی ...

  • ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس تاب‌آوری نوجوان 

    فاتحی پیکانی, زهرا؛ ابراهیمی مقدم, حسین؛ صابری, هائیده (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2023-09-23)
    این پژوهش با هدف تحلیل ویژگی‌های روان‌سنجی نسخة فارسی مقیاس تاب‌آوری نوجوان (اُشیو، ناکایا، کانیکو و ناگامنی، 2002) در بین گروهی از نوجوانان دختر انجام شد. در مطالعه همبستگی حاضر، 486 نوجوان دختر که با روش نمونه‌گیری در ...