نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorداوری, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-26T21:27:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-17T21:27:38Z
dc.date.available1402-08-26T21:27:36Zfa_IR
dc.date.available2023-11-17T21:27:38Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-05en_US
dc.date.submitted1394-06-14fa_IR
dc.identifier.citationداوری, رحیم. (1394). اثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی – رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه. پژوهشنامه ادب حماسی, 10(36), 67-76.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5793
dc.identifier.urihttps://jtbcp.roudehen.iau.ir/article_125.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1050155
dc.description.abstractآموزش تکنیک های روان شناختی به خانواده ها و توانمند سازی آنها در جهت اقدامات درمانی مستمر و موثر نسبت به فرزندان بیش فعال و نارسایی توجه(ADHD) گامی مهم و موثر در کمک به این کودکان محسوب می شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی– رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه بود. بدین منظور، طی یک پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل، 44 کودک مبتلا ADHD به صورت هدفمند انتخاب و به تصادف در دو گروه 22 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه ها از نظر عملکرد دیداری و شنیداری و کارکردهای اجرایی مورد آزمون قرار گرفتند سپس، والدین کودکان گروه آزمایش به مدت 40 جلسه تحت آموزش مداخله ی یکپارچه قرار گرفتند. پس از اتمام مداخله هر دو گروه مجددا از نظر عملکرد دیداری و شنیداری و کارکردهای اجرایی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل مانکوای داده ها نشان داد که این برنامه ی درمانی به صورت معنی  دار بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا موثر بوده است. این پژوهش به طور کلی تایید کننده ی تاثیر برنامه ی یکپارچه ی درمانی شناختی- رفتاری و حرکتی خانواده محور در بهبود  ADHD و کارکردهای اجرایی برای کودکان مبتلا است.fa_IR
dc.format.extent264
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه ادب حماسیfa_IR
dc.relation.ispartofThe Journal of Epicliteratureen_US
dc.subjectبرنامه ی یکپارچه ی درمانfa_IR
dc.subjectبیش فعالی و نارسایی توجهfa_IR
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.titleاثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی – رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدپارتمان روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue36
dc.citation.spage67
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد