| dc.contributor.author | داوری, رحیم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-08-26T21:27:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-11-17T21:27:38Z | |
| dc.date.available | 1402-08-26T21:27:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-11-17T21:27:38Z | |
| dc.date.issued | 2015-06-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-09-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-06-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | داوری, رحیم. (1394). اثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی – رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه. پژوهشنامه ادب حماسی, 10(36), 67-76. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-5793 | |
| dc.identifier.uri | https://jtbcp.roudehen.iau.ir/article_125.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1050155 | |
| dc.description.abstract | آموزش تکنیک های روان شناختی به خانواده ها و توانمند سازی آنها در جهت اقدامات درمانی مستمر و موثر نسبت به فرزندان بیش فعال و نارسایی توجه(ADHD) گامی مهم و موثر در کمک به این کودکان محسوب می شود. هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی– رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه بود. بدین منظور، طی یک پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل، 44 کودک مبتلا ADHD به صورت هدفمند انتخاب و به تصادف در دو گروه 22 نفری آزمایش و کنترل تقسیم شدند. گروه ها از نظر عملکرد دیداری و شنیداری و کارکردهای اجرایی مورد آزمون قرار گرفتند سپس، والدین کودکان گروه آزمایش به مدت 40 جلسه تحت آموزش مداخله ی یکپارچه قرار گرفتند. پس از اتمام مداخله هر دو گروه مجددا از نظر عملکرد دیداری و شنیداری و کارکردهای اجرایی مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحلیل مانکوای داده ها نشان داد که این برنامه ی درمانی به صورت معنی دار بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا موثر بوده است. این پژوهش به طور کلی تایید کننده ی تاثیر برنامه ی یکپارچه ی درمانی شناختی- رفتاری و حرکتی خانواده محور در بهبود ADHD و کارکردهای اجرایی برای کودکان مبتلا است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 264 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن | fa_IR |
| dc.publisher | Rudehen Islamic Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه ادب حماسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | The Journal of Epicliterature | en_US |
| dc.subject | برنامه ی یکپارچه ی درمان | fa_IR |
| dc.subject | بیش فعالی و نارسایی توجه | fa_IR |
| dc.subject | کارکردهای اجرایی | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی درمان یکپارچه ی شناختی – رفتاری و حرکتی خانواده محور بر نشانه های بالینی و کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال بیش فعالی و نارسایی توجه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دپارتمان روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 36 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 76 | |