نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلطفی, علیfa_IR
dc.contributor.authorمیرعمادی, سید ایمانfa_IR
dc.contributor.authorغفوری, سید حسینfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-26T19:44:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-17T19:44:29Z
dc.date.available1402-08-26T19:44:27Zfa_IR
dc.date.available2023-11-17T19:44:29Z
dc.date.issued2023-02-20en_US
dc.date.issued1401-12-01fa_IR
dc.date.submitted2022-06-22en_US
dc.date.submitted1401-04-01fa_IR
dc.identifier.citationلطفی, علی, میرعمادی, سید ایمان, غفوری, سید حسین. (1401). نوآوری و ارزش خلق‌شده در بنگاه‌های دیجیتال محتوامحور: مطالعه چندموردی. مدیریت نوآوری, 11(4), 118-183.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5386
dc.identifier.urihttps://www.nowavari.ir/article_182670.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1047697
dc.description.abstractاستفاده از فناوری­های دیجیتال به‌طور روزافزون گسترش پیداکرده است. صنایع خلاق که بن­مایه آن خلاقیت، محتوا و سرمایه فکری است، به‌شدت با فرآیند دیجیتالی شدن پیوند خورده و کسب­وکارهای سنتی این حوزه را دگرگون ساخته است. با توجه به اهمیت روزافزون این بنگاه‌ها و لزوم توجه به رشد آن‌ها، موضوع چگونگی خلق ارزش در آن‌ها یک ضرورت است. در بنگاه‌های صنایع خلاق دیجیتالی و به‌طور خاص در بافتار فرهنگ بومی و زبان فارسی خلأ جدی در این زمینه وجود دارد. بر این اساس، پژوهش حاضر بر خلق ارزش در بنگاه‌های دیجیتال محتوا محور متمرکزشده و هدف این پژوهش شناسایی و تحلیل عوامل خلق ارزش در 10 بنگاه‌ دیجیتال محتوا محور در ایران است. بدین منظور، مدل 4 عاملی خلق ارزش در بنگاه‌های دیجیتال و روش تحقیق کیفی و «مطالعه چندموردی» انتخاب‌شده است. نتیجه مشاهده شرکت‌‌های برتر و همچنین مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با مدیران شرکت­های منتخب، توسعه گزاره‌هایی جدید در هر یک از چهار عامل خلق ارزش (بهره­وری، مکمل­بودن، قفل­شدگی و نوآوری) بوده است. با احصاء مضامین مشترک خلق ارزش در این بنگاه‌ها، نهایتاً چهار مضمون ِنو استخراج ‌شد. دیگر دستاورد پژوهش، ارائه تصویری از چگونگی خلق ارزش در بنگاه‌های دیجیتال محتوا محور است. نهایتاً رایج‌ترین روش خلق ارزش ذیل هریک از مضامین چهارگانه مشخص شد و «نوآوری» به‌عنوان برترین مضمون فراگیر خلق ارزش در بنگاه‌های دیجیتال محتوا محور شناسایی ‌شد.fa_IR
dc.format.extent973
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعیfa_IR
dc.publisherIranian Association for Management of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمدیریت نوآوریfa_IR
dc.relation.ispartofInnovation Management Journalen_US
dc.subjectکسب‌وکار دیجیتالfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.subjectخلق ارزشfa_IR
dc.subjectصنایع خلاقfa_IR
dc.subjectمحتواfa_IR
dc.subjectمدل ها و فرآیندهای نوآوریfa_IR
dc.titleنوآوری و ارزش خلق‌شده در بنگاه‌های دیجیتال محتوامحور: مطالعه چندموردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد MBA گرایش استراتژی دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentهیئت‌علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران. / نویسنده مسئول مکاتبات: simiremadi@sharif.edufa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت فنّاوری؛ مدیر استارتاپ استودیوی گروه حصین.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage118
dc.citation.epage183


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد