نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعابدی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorپورمنصور, پریاfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-19T22:15:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-10T22:15:07Z
dc.date.available1402-08-19T22:15:06Zfa_IR
dc.date.available2023-11-10T22:15:07Z
dc.date.issued2023-08-23en_US
dc.date.issued1402-06-01fa_IR
dc.date.submitted2023-04-14en_US
dc.date.submitted1402-01-25fa_IR
dc.identifier.citationعابدی, احسان, پورمنصور, پریا. (1402). بررسی و نقد کتاب تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی). پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 23(2), 179-205. doi: 10.30465/crtls.2023.40731.2574fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2023.40731.2574
dc.identifier.urihttps://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_8930.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1045623
dc.description.abstractمدیران برای آگاهی از نیاز‌ها و خواسته‌های مشتریان، موقعیت بازار، تغییرات فناوری و وسعت رقابت، به اطلاعات به­دست آمده از تحقیقات بازاریابی نیاز دارند. بنابراین، تیم تحقیقات بازاریابی با مطالعه­ای نظام­مند و عینی، مشکلات مربوط به بازاریابی را شناسایی و گام­هایی در جهت رفع آن برمی­دارد.با توجه به اهمیت تحقیقات بازاریابی، کتاب­های مرجع زیادی وجود دارد که هریک مشروعیت و مقبولیت مناسبی میان خوانندگان کسب کرده­اند؛ از جمله کتاب "تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)" به تألیف و ترجمه دکتر داور ونوس، دکتر عبدالحمید ابراهیمی و دکتر احمد روستا که با پانزده بار تجدید چاپ، از مهم­ترین منابع درسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی می­باشد. به­همین­منظور، در این مقاله به کمک روش توصیفی- تحلیلی و همچنین ذکر شواهد و مستندات برمبنای معیارهای ارزیابی معرفی شده از سوی شورای نقد و بررسی متون و کتب علوم انسانی، به نقد منصفانه و بی­طرفانه این اثر از دو منظر ساختاری و محتوایی پرداخته و نقاط قوت و قابل­بهبود آن بیان شده است. نتایج حاصل­ از بررسی­ها نشان می­دهد که این اثر با متنی روان توانسته مطالب جامعی را به­همراه مثال­های کاربردی در حوزه تحقیقات بازاریابی پوشش دهد؛ در مقابل نیز، روزآمد نشدن موضوعات به­رغم تجدید چاپ‌های متعدد از جمله مواردی است که قابلیت بهبود دارد.fa_IR
dc.format.extent368
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2023.40731.2574
dc.subjectتحقیقات بازاریابیfa_IR
dc.subjectساختار کتابfa_IR
dc.subjectویرایش ادبیfa_IR
dc.subjectاصول علمی ارجاع­دهیfa_IR
dc.subjectابعاد آموزشی اثرfa_IR
dc.subjectمنابع معتبرfa_IR
dc.subjectتحلیل انسجام منطقی بخش­های کتابfa_IR
dc.subjectمدیریت و سیاست‌گذاریfa_IR
dc.titleبررسی و نقد کتاب تحقیقات بازاریابی (نگرشی کاربردی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue2
dc.citation.spage179
dc.citation.epage205
nlai.contributor.orcid0000-0002-0701-2835


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد