پیمایشی در باب عدالت سازمانی بر حسب گروههای کاری ( مورد مطالعه: بانک دولتی)
(ندگان)پدیدآور
مهدی عصری, گلنازصفرزاده, حسینربیعی, محمدرضا
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت عدالت سازمانی انجام شده است. پژوهش حاضر با توجه با ماهیت دادهها کمی و از نظر شیوه اجرا از نوع پیمایش میباشد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارشناسان شاغل در بانک دولتی و حجم نمونه بر طبق جدول مورگان 120 نفر بدست آمد که به روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. روش جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود که جهت بررسی روایی از روایی صوری و برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرمافزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج نشان داد که میزان عدالت سازمانی در سطح متوسط رو به پائینی میباشد، بالاترین میزان ادراک عدالت مربوط به بعد رویهای و کمترین میزان مربوط به بعد عدالت اطلاعاتی است. همچنین نتایج نشان داد که قویترین ارتباط بین «عدالت تعاملی و اطلاعاتی» است و مدل مفهومی عدالت سازمانی از برازش مطلوب برخوردار است. بیشترین بار عاملی در بین کلیه شاخصها مربوط به « منصفانه بودن نحوه جبران خدمات» می باشد و در تمامی ابعاد، ارزیابی مدیران بهتر از کارشناسان بوده است.
کلید واژگان
عدالت سازمانیگروه های کاری
صنعت بانکداری و بانک دولتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2024-02-201402-12-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانگروه مدیریت بازرگانی؛واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
گروه مدیریت دولتی، واحد تهران مرکزی،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.



