• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    کاوش نقش کارآفرینی شهری، فناوری های دیجیتال و لجستیک هوشمند بر کسب و کار پایدار در شهر هوشمند: نقش تعدیلگری آشفتگی بازار

    (ندگان)پدیدآور
    بشیرخداپرستی, رامینباقری قره بلاغ, هوشمند
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    801.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به کاوش نقش کارآفرینی شهری، فناوری‌های دیجیتال و لجستیک هوشمند بر کسب و کار پایدار در شهر هوشمند با نقش تعدیلگری آشفتگی بازار می‌پردازد؛ که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر نحوه‌ی گردآوری داده‌ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه‌ی آماری مطالعۀ حاضر شرکت‌‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم ‌و فناوری شهر تهران به تعداد 600 شرکت بودند که 234 نفر بر اساس جدول مورگان و با استفاده از روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. اطلاعات لازم در زمینه موضوع پژوهش از کارآفرینان این شرکت‌ها جمع‌آوری گردید. داده‌ها از طریق پرسش‌نامه استاندارد جمع‌آوری و با استفاده از نرم‌افزارSmart-Pls تحلیل شدند. روایی و پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون‌های مرتبط مورد سنجش قرار گرفت و تایید شد. نتایج نشان داد که کارآفرینی شهری، فناوری‌های دیجیتال و لجستیک هوشمند بر کسب و کار پایدار در شهر هوشمند تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین اثر تعدیلگری آشفتگی بازار در رابطۀ بین فناوری‌های دیجتال و کسب و کار پایدار در شهر هوشمند به تأیید رسید.
    کلید واژگان
    کارآفرینی شهری
    فناوری های دیجیتال
    لجستیک هوشمند
    کسب و کار پایدار
    آشفتگی بازار
    کارآفرینی در مدیریت کسب و کار بین المللی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-06-22
    1402-04-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه ارومیه
    دکتری مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی

    شاپا
    2588-5057
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jiba.2023.53879.1966
    https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_16543.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1042088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب