بررسی پیشایندهای داخلی و خارجی اثرگذار بر ورود موفقیتآمیز به بازارهای صادراتی با رویکرد IPA
(ندگان)پدیدآور
آندرواژ, لیلانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف تحقیق حاضر بررسی پیشایندهای داخلی و خارجی مؤثر بر ورود موفقیتآمیز شرکتها به بازار های صادراتی با استفاده از رویکرد IPAجهت سنجش اهمیت – عملکرد است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ نحوه گردآوری دادهها توصیفی – پیمایشی و از نوع تحقیقات آمیخته میباشد. جامعه آماری این پژوهش مدیران عامل، مدیران ارشد و کارشناسان خبرۀ بخش بازرگانی، بازاریابی و صادرات شرکت پتروشیمی مارون در استان خوزستان بوده که تعداد آنها 25 نفر برآورد گردید. برای پاسخگویی به پرسشنامههای تحقیق تعداد 7 نفر از این افراد به روش غیرتصادفی قضاوتی انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه بود. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تجزیه و تحلیل IPA از نرمافزار اکسل استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که در میان پیشایندهای داخلی، شرکت مارون باید عملکرد خود را در ارتباط با دو عامل ریسک و تجربه بینالمللی بهبود دهد. همچنین این شرکت باید در میان پیشایندهای خارجی بر سه عامل نوسانات تقاضا، موانع تجاری و ریسک اقتصادی و سیاسی تمرکز نموده و عملکرد خود را در ارتباط با این عوامل بهبود دهد.
کلید واژگان
موفقیت ورود به بازار صادراتیپیشایندهای داخلی صادرات
پیشایندهای خارجی صادرات
تحلیل اهمیت- عملکرد
فضای کسب و کار بین المللی و بنگاه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2023-06-221402-04-01




