نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانجم شعاع, عرفانfa_IR
dc.contributor.authorکاربخش, علیfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-19T17:04:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-10T17:04:41Z
dc.date.available1402-08-19T17:04:39Zfa_IR
dc.date.available2023-11-10T17:04:41Z
dc.date.issued2023-10-23en_US
dc.date.issued1402-08-01fa_IR
dc.date.submitted2022-11-26en_US
dc.date.submitted1401-09-05fa_IR
dc.identifier.citationانجم شعاع, عرفان, کاربخش, علی. (1402). بررسی میزان ایمنی پروژه های گود عمیق شهری پایدار شده به روش مهار متقابل با استفاده از روش های مبتنی بر ارزیابی ریسک و تحلیل خرابی. نشریه مهندسی سازه و ساخت, 10(8)doi: 10.22065/jsce.2023.374031.2980fa_IR
dc.identifier.issn2476-3977
dc.identifier.issn2538-2616
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2023.374031.2980
dc.identifier.urihttps://www.jsce.ir/article_166454.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1037698
dc.description.abstractگسترش شهرها و افزایش شدید قیمت زمین باعث گشته که بر تعداد طبقات زیرزمینی و عمق گودبرداری افزوده گردد و باتوجه به اینکه تامین ایمنی در کارگاه‌های گودبرداری، علاوه بر تضمین سلامت کارکنان، منجر به افزایش کیفیت فعالیت‌های پروژه می‌گردد لذا یکی از مسائل مهم در ساخت و سازه‌های شهری، ایجاد پایداری مناسب در هنگام تخریب و گودبرداری است، عملیات گودبرداری در زمره عملیات‌های خاکی خطرناک قرار دارد. براساس آمارهای موجود همه ساله در پروژه‌های گودبرداری بدلیل عدم رعایت اصول ایمنی، انسان‌های زیادی جان خود را از دست داده یا صدمات شدیدی می‌بینند. دراین تحقیق، ابتدا با انجام مطالعات کتابخانه‌ای، فهرستی از ریسک‌های مؤثر در پروژه های گود عمیق شهری پایدار شده به روش مهار متقابل تهیه شد و از طریق پرسشنامه، نظر خبرگان حوزه گودبرداری و ژئوتکنیک در شهر کرمان جمع‌آوری و در نرم‌افزار SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. سپس ماتریس تصمیم‌گیری بر اساس شاخص‌ها و معیارهای موردنظر تشکیل و با استفاده از پرسشنامه مربوط به روش ویکورفازی و بر اساس معیارهای «میزان تأثیر»، «میزان اهمیت» و «وجود ابزار لازم» رتبه‌بندی شدند.بر اساس یافته‌های تحقیق ریسک های «عدم امکان یا سختی زیاد در اجرا برای گود های با عرض زیاد»،« محدودیت اجرایی در پروژه‌های با هندسه یا ژئومتری نامنظم»،« عدم امکان استفاده برای افزایش عمق گود در زمان اجرا یا پس از اتمام گودبرداری»،« جاگیری زیاد در گود و ایجاد مزاحمت برای اجرای فونداسیون و سازه»،« امکان برخورد تجهیزات و ماشین آلات با المان ها و به مخاطره انداختن آنها»،« ریزش دیواره‌ها و سقوط المان‌ها»،« افزایش هزینه اجرا در گود های عمیق و زمین های بزرگ نسبت به روش های معمول»،« افزایش زمان اجرا در گودهای عمیق و زمین‌های بزرگ نسبت به روش‌های معمول»،« سقوط از ارتفاع در هنگان کار بر روی اتصالات»،« نیاز به کنترل کیفی دقیق جهت اجرای مهارها به ویژه اتصالات» به ترتیب دارای بالاترین میزان تأثیر می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent2254
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی سازه ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Society of Structrual Engineering (ISSE)en_US
dc.relation.ispartofنشریه مهندسی سازه و ساختfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Structural and Construction Engineeringen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22065/jsce.2023.374031.2980
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectگودبرداریfa_IR
dc.subjectروش مهار متقابلfa_IR
dc.subjectروش استراتfa_IR
dc.subjectارزیابی ریسکfa_IR
dc.subjectتحلیل خرابیfa_IR
dc.subjectروش ویکور فازیfa_IR
dc.subjectمدیریت پروژه و ساختfa_IR
dc.titleبررسی میزان ایمنی پروژه های گود عمیق شهری پایدار شده به روش مهار متقابل با استفاده از روش های مبتنی بر ارزیابی ریسک و تحلیل خرابیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، سیرجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue8
nlai.contributor.orcid0009-0001-7795-2611
nlai.contributor.orcid0000-0001-8326-6776


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد