نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکمیجانی, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-14T11:43:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-05T11:43:07Z
dc.date.available1402-06-14T11:43:07Zfa_IR
dc.date.available2023-09-05T11:43:07Z
dc.date.issued2021-05-22en_US
dc.date.issued1400-03-01fa_IR
dc.date.submitted2022-07-24en_US
dc.date.submitted1401-05-02fa_IR
dc.identifier.citationکمیجانی, حامد. (1400). تحلیل نظریه حرکت جوهری نفس و بازخوانیِ تعریف نفس بر اساس حرکت جبلیِ آن. نسیم خرد, 7(1), 85-98.fa_IR
dc.identifier.issn2476-4302
dc.identifier.urihttps://nasim-e-kherad.ismc.ir/article_153931.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1035033
dc.description.abstractنفس دارای وجودی سیلانی است و در بستر این وجود سیال، مراحل عنصری، طبیعی، معدنی، نباتی، حیوانی (تجرد مثالی) و نطقی (تجرد عقلانی) را به‌ترتیب دارا می‌شود. ذاتی بودن رابطۀ نفس و بدن و اتحاد وجودی آن دو و اسناد حقیقی افعال طبیعی و نباتی به نفس و از طرفی وقوع حرکت و تغییر در محدودة معلومات و ملکات نفس، بیانگر وجود سیال داشتن نفس است. با توجه به وجود سیال نفس و ارتباط ذاتی نفس و بدن، باید نفس را کمال اول برای جسم طبیعی دانست؛ کمال اولی که علاوه بر حیثیت مادی و طبیعی و داشتن تعلق ذاتی به بدن، دارای حیثیت تجردی نیز هست و منشأ تمام آثار حیاتی در جسم خویش به شمار می‌آید.fa_IR
dc.format.extent346
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofنسیم خردfa_IR
dc.subjectحرکت جوهری نفسfa_IR
dc.subjectوجود سیالfa_IR
dc.subjectاشتداد وجودیfa_IR
dc.titleتحلیل نظریه حرکت جوهری نفس و بازخوانیِ تعریف نفس بر اساس حرکت جبلیِ آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفه، دانشگاه باقرالعلوم، قم، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage85
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد