نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضوی, کیانوشfa_IR
dc.contributor.authorحیدرپور, فرزانهfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T18:03:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T18:03:52Z
dc.date.available1402-06-13T18:03:51Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T18:03:52Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2023-07-15en_US
dc.date.submitted1402-04-24fa_IR
dc.identifier.citationرضوی, کیانوش, حیدرپور, فرزانه. (1403). بررسی تاثیر مولفه های اخلاقی مدیران در هنگام تصمیم گیری بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت(یک رویکرد آمیخته). دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت, 13(51), 373-396.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5785
dc.identifier.urihttps://jmaak.srbiau.ac.ir/article_22698.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1031722
dc.description.abstractمسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی و افشا گری‌های مرتبط با آن از سالها پیش در دستور کار قرار گرفته است. حرکت در مسیر مسئولیت های اجتماعی عاملی ضروریست که به تداوم شرکت و سازمان در بلندمدت منجر می‌شود. از طرفی، نظریه‌ها وتئوری‌ها‌ی مالی به این نکته پرداخته‌اند که تصمیمات سرمایه‌گذاری نه تنها تحت تأثیر شاخص‌های اقتصادی و منطقی است، بلکه عوامل دیگری نیز بر رفتار و نوع تصمیمات آن‌ها تأثیر بسزایی دارند. لذا پژوهش حاضر با هدف تصمیم گیری‌های اخلاقی مدیران با توجه به نقش ویژگی‌های مدیران در ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت، شکل گرفته است. در این پژوهش از رویکرد کمی و کیفی بصورت موازی و در یک راستا بکار گرفته شده است. در بخش کمی پژوهش جامعه آماری پژوهش حاضر شامل شرکت‌های پذیرفته ‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است که تعداد شرکت به روش حذف سیستماتیک انتخاب شده‌اند و با کمک تحلیل رگرسیون وبا نرم افزار Eviews انجام شد و در بخش کیفی با پرسشنامه های استاندارد بین 213 مدیر و کارشناس مالی در شرکت های بورسی با کمک تحلیل عاملی تاییدی انجام شد. نتایج نشان داد بین احساسات مدیران، صداقت و راستگویی مدیران، محافظه کاری مدیران و خوش بینی مدیران با ایفای مسئولیت اجتماعی در سطح اطمینان 95 درصد ارتباط معناداری وجود دارد. به طور کلی نتایج این تحقیق نشان می‌د‌هد که ویژگی‌های شخصیتی مدیران بر ایفای مسئولیت اجتماعی مدیران در شرکت ها تأثیرگذار است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری مدیریت ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Management Acounting Associationen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری و حسابرسی مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Accounting and Auditing Knowledgeen_US
dc.subjectمسئولیت اجتماعی شرکتfa_IR
dc.subjectمحافظه کاریfa_IR
dc.subjectخوش بینی و بدبینیfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر مولفه های اخلاقی مدیران در هنگام تصمیم گیری بر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت(یک رویکرد آمیخته)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue51
dc.citation.spage373
dc.citation.epage396
nlai.contributor.orcid0000-0002-1658-1132


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد