نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیامهر, نوابfa_IR
dc.contributor.authorهمت فر, محمودfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, فردینfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T18:03:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T18:03:24Z
dc.date.available1402-06-13T18:03:24Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T18:03:24Z
dc.date.issued2024-09-22en_US
dc.date.issued1403-07-01fa_IR
dc.date.submitted2021-09-12en_US
dc.date.submitted1400-06-21fa_IR
dc.identifier.citationکیامهر, نواب, همت فر, محمود, منصوری, فردین. (1403). ارزیابی شاخص‌های تجاری‌سازی پژوهش‌های حسابداری با رویکرد فازی. دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت, 13(51), 57-72.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5785
dc.identifier.urihttps://jmaak.srbiau.ac.ir/article_22681.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1031703
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضرارزیابی شاخص‌های تجاری‌سازی پژوهش‌های حسابداری با رویکرد فازی است. جامعه مورد بررسی خبرگان و کارشناسان و اساتید دانشگاهی رشته حسابداری هستند. براساس تکنیک نمونه گیری هدفمند 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا با استفاده از تکنیک دلفی فازی معیارها شناسایی شدند و سپس به رتبه‌بندی شاخص‌ها پرداخته خواهد شد. برای شناسایی الگوی روابط میان معیارها رابطه، از تکنیک دیمتل استفاده خواهد شد. با توجه به شبکه روابط شناسایی شده در نهایت از تکنیک فرایند تحلیل شبکه فازی (FANP) برای رتبه‌بندی عناصر استفاده می‌شود. برای انجام محاسبات تحلیل شبکه از نرم‌افزار Super Decision و EXCEL استفاده شده است.براساس نتایج به دست آمده 8 شاخص اصلی و 52 شاخص فرعی برای تجاری سازی تحقیقات حسابداری شناسایی شدند. شاخص‌های اصلی عبارتند از: اعتبار علمی، تحقیق‌های کاربردی، سازمانی، فرهنگی، فردی، محیطی، سیاسی و اقتصادی شناسایی شدند. براساس تکنیک دلفی 52 شاخص فرعی مورد غربالگری و تائید قرار گرفتند. 8 شاخص اصلی نیز در تکنیک تحلیل شبکه‌ای نیز رتبه بندی شدند. شاخص اعتبار علمی بالاترین رتبه را کسب نموده است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن حسابداری مدیریت ایرانfa_IR
dc.publisherIranian Management Acounting Associationen_US
dc.relation.ispartofدانش حسابداری و حسابرسی مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Management Accounting and Auditing Knowledgeen_US
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectتجاری‌سازیfa_IR
dc.subjectپژوهش هاص حسابداریfa_IR
dc.subjectرویکرد فازیfa_IR
dc.titleارزیابی شاخص‌های تجاری‌سازی پژوهش‌های حسابداری با رویکرد فازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حسابداری، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری، واحد بروجرد، دانشگاه آزاد اسلامی، بروجرد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران.fa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue51
dc.citation.spage57
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد