نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصارمی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorامیدی, پیمانfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-06T21:15:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-28T21:15:31Z
dc.date.available1402-06-06T21:15:31Zfa_IR
dc.date.available2023-08-28T21:15:31Z
dc.date.issued2023-06-22en_US
dc.date.issued1402-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-01-25en_US
dc.date.submitted1399-11-06fa_IR
dc.identifier.citationصارمی, حمیدرضا, امیدی, پیمان. (1402). چگونگی پیاده‌سازی TOD در شعاع عملکردی ایستگاه‌های مترو، نمونه مطالعاتی: ایستگاه مترو منیریه تهران. فصلنامه برنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ای, 8(25), 155-194. doi: 10.22054/urdp.2023.58566.1286fa_IR
dc.identifier.issn2476-5864
dc.identifier.issn2476-6402
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/urdp.2023.58566.1286
dc.identifier.urihttps://urdp.atu.ac.ir/article_15597.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1026128
dc.description.abstractکلانشهر تهران در سده گذشته با افزایش حدود بیست برابری جمعیت روبرو شده است، ازاین‌رو دچار مشکلات ترافیکی در غالب روزهای سال است. یکی از الزامات کاهش ترافیک، کاهش سهم سفرهای درون‌شهری با خودرو شخصی و تغییر به سایر مدهای حمل‌ونقلی است که این الگو در توسعه مبتنی بر حمل‌و‌نقل عمومی به‌عنوان یک راهکار مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین افزایش مشکلات ناشی از ازدحام ترافیکی در شهرهای کشور، ضرورت توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی را بیش‌ازپیش آشکار نموده است. هدف پژوهش، ارزیابی، تحلیل و برنامه‌ریزی توسعه‌ی انجام‌شده در شعاع عملکرد ایستگاه مترو منیریه با معیارهای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی، است. روش پژوهش توصیفی_تحلیلی است که ابتدا به شناسایی اصول توسعه با محوریت حمل‌ونقل عمومی می‌پردازد. سپس، مشخصات محدوده مطالعاتی با معیارهای توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی و استانداردهای موسسه سیاست‌های توسعه و حمل‌ونقل ارزیابی می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد ایستگاه منیریه استاندارهای لازم در جهت پیاده‌سازی این الگو را طی نکرده است به‌بیان‌دیگر، شهر در جهت خودرو محوری برنامه‌ریزی‌شده و خودرو نسبت به پیاده در ارجحیت قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent1643
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه برنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ایfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journals of Urban and Regional Development Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/urdp.2023.58566.1286
dc.subjectتوسعه مبتنی بر حمل‌ونقلfa_IR
dc.subjectایستگاه‌متروfa_IR
dc.subjectشعاع‌عملکردی‌fa_IR
dc.subjectپیاده‌رویfa_IR
dc.subjectمنیریهfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی توسعه شهری و منطقه ایfa_IR
dc.titleچگونگی پیاده‌سازی TOD در شعاع عملکردی ایستگاه‌های مترو، نمونه مطالعاتی: ایستگاه مترو منیریه تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه برنامه ریزی شهری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue25
dc.citation.spage155
dc.citation.epage194
nlai.contributor.orcid0000-0002-3625-7268
nlai.contributor.orcid0000-0002-45856262


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد