شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی مدیران شرکتهای تجاری در شبکههای اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
زارعی, قاسمموحد, سید محمد رضاعبادی ثانی, سعیده
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ایجاد برند و برندسازی شخصی، به عنوان یک ابزار مدیریت استراتژیک و یکی از زمینههای رشد کسبوکارها و مدیران شرکتهای تجاری بهشمار میرود. بنابراین در درجه اول در این پژوهش، تلاش شد تا با شناسایی عواملی که میتوانند در برندسازی شخصی مدیران شرکتهای تجاری نقش داشته باشند و در درجه دوم، با اولویتبندی این عوامل و شاخصهای حاصل از آنها، درجه اهمیت هریک از عوامل مشخص شود. پژوهش حاضر، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ رویکرد، از نوع تحقیقات ترکیبی است؛ بهطوریکه پایگاه اطلاعات نهایی هر دو نوع اطلاعات کیفی و کمی را دربردارد. بنابراین در این پژوهش، عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی از طریق مصاحبه با 1- مدیران شرکتهای تجاری، 2-کاربران شبکههای اجتماعی و 3- نخبگان دانشگاهی مشخص شدند و سپس این عوامل، در مرحله دوم و با استفاده از نتایج مرحله اول، بهصورت پرسشنامهای محققساخته تهیه گردید و در اختیار افراد فوق قرار گرفت و نتایج بهدستآمده در این مرحله، از طریق روش تاپسیس اولویتبندی و درجه اهمیت هریک از عوامل و شاخصهای استخراجشده، با بهرهگیری از روش تحلیل سلسلهمراتبی (AHP) مشخص گردید. با استفاده از نظرات خبرگان و اساتید روایی درونی آن موردتأیید قرار گرفته و پایایی ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه، بالای 94/0 محاسبه شد که موردقبول میباشد. براساس نتایج بهدستآمده از پژوهش، عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی مدیران شرکتهای تجاری در شبکههای اجتماعی شامل:1- عملکرد سازمانی، 2- دانش، مهارت و هوش مدیریتی، 3- ارتباطات برونسازمانی، 4- ویژگیهای جمعیتشناختی، 5- داشتن چشمانداز شخصی، 6- ویژگیهای شخصیتی، 7- مهارتهای رهبری، 8- مهارتهای شبکه اجتماعی، 9- عوامل فرهنگی اجتماعی، 10- توجه به مخاطبین و 11- توجه به محتوا هستند که از بین این عوامل، داشتن چشمانداز شخصی دارای بیشترین تأثیر و عامل ویژگیهای جمعیتشناختی، دارای کمترین تأثیر میباشد.
کلید واژگان
برندسازی شخصیمدیران شرکتهای تجاری
شبکههای اجتماعی
تاپسیس
تحلیل سلسلهمراتبی
برند سازی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2023-04-211402-02-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
کارشناسی ارشد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
شاپا
2345-32222538-1482



