بررسی تاثیر محتوای تبلیغات در بازی های دیجیتال بر یادآوری برند در بین بازیکنان بازی های دیجیتال
(ندگان)پدیدآور
بشیرپور, مهدیدهدشتی شاهرخ, زهرهنوع مدرک
Textمقاله علمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
بازیهای دیجیتال جدیدترین رسانه برای تبلیغات در فضای مجازی میباشند و در بین رسانههای دیجیتال برای تبلیغات سریعترین رشد رادارند، در این تحقیق با هدف بررسی تأثیر محتوای تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال بر یادآوری تبلیغات ، 5 عامل مؤثر بر محتوا را شناسایی کردیم که این عوامل شامل آگاهیبخشی پیام تبلیغاتی در بازیهای دیجیتال، جذابیت پیام ، تطابق محتوا با موضوع بازی، تعامل در محتوای تبلیغاتی و وجود مشوقهای فروش در تبلیغ بودند،تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی-پیمایشی میباشد و از ابزار پرسشنامه برای جمع آوری اطلاعات استفاده شده است، پایایی پرسشنامه از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن از طریق شاخص روایی همگرا و روایی سازه محاسبه شده است، برای بررسی تأثیر این عوامل نمونهای به حجم 782 نفر از مردم تهران که درگیری رفتاری مناسبی با بازیهای دیجیتال داشتند، مورد مطالعه قرار گرفتند، فرضیه اصلی تحقیق مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که محتوای با کیفیت بر یادآوری تبلیغ در بازیهای دیجیتال مؤثر است. از بین عوامل مؤثر بر محتوای تبلیغات نیز تأثیر همه عوامل مورد تائید قرار گرفت و مشخص شد که تطابق تبلیغ با موضوع بازی دیجیتال مهمترین عامل محتوایی مؤثر میباشد.
کلید واژگان
تبلیغات در بازیهای دیجیتالمحتوای تبلیغات دیجیتال
یادآوری تبلیغات دیجیتال
تطابق تبلیغ با موضوع بازی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2022-12-221401-10-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی/دانشگاه علامه طباطبائیدانشیار گروه مدیریت بازرگانی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2538-22092476-6550
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
میزان بهرهگیری از استانداردهای ابردادهای در ذخیرهسازی نسخههای خطی موجود در پایگاههای نسخههای خطی فارسی
عربگری, لیلا؛ کربلا آقاییکامران, معصومه؛ رضاییشریفآبادی, سعید (سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایرانNational Library and Archives of Islamic Republic of Iran, 2013-11-22)هدف: پژوهش حاضر به بررسی میزان بهرهگیری از استانداردهای ابردادهای در پایگاههای نسخههای خطی فارسی، و نوع و فراوانی این استانداردها در فرآیند دیجیتالسازی این پایگاهها میپردازد. روش/رویکرد پژوهش: روش پژوهش حاضر، پیمایشی ...
-
بومیان دیجیتال و مهاجران دیجیتال: ویژگیها، تفاوتها و شیوههای مؤثر تعامل (یک مطالعه مروری)
صدیقه احمدی؛ زهرا زینلی (مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی, 2023-08-21)زمینه و هدف: مهاجران دیجیتال، افرادی هستند که از یک نسل به نسلی دیگر مهاجرت کردهاند و بومیان دیجیتال، نسل جدیدی از افراد هستند که در دنیای دیجیتال بزرگ شدهاند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی ویژگیها، تفاوتها و شیوههای مؤثر ...
-
بررسی نقش ذائقه فرهنگی فناورانه در اکوسیستم کارآفرینی فناوری دیجیتال صنایع خلاق ایران
همتیان خیاط, مریم؛ زندحسامی, حسام؛ داوری, علی (دانشگاه آزاد اسلامی قزوینQazvin Islsmic Azad University, 2022-11-22)تحولات پرشتاب فناوریهای دیجیتال بهطور گسترده بر صنایع خلاق اثرگذار است بهنحویکه از تلفیق فناوریهای نوین با فرهنگ و هنر سنتی، تحولی شگرف را در توسعه کسبوکارهای این حوزه ایجاد شده است. لیکن رویکرد صرفا اقتصادی به ...




