• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه درسی
    • دوره 17, شماره 66
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو

    (ندگان)پدیدآور
    خانجانی, طاهرهرستگارپور, حسنکرامتی, هادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    708.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقاله با هدف «واکاوی جایگاه فناوری آموزشی در کتاب کار و فناوری پایه هفتم بر­اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان»، از­نوع توصیفی، با ­تعداد نمونه 64معلم و 12متخصص برنامه درسی بود. ابزار بخش کمی، چک­لیست با آلفای کرونباخ 0/87 و در بخش کیفی فرم مصاحبه در قالب 6 مؤلفه در زمینه­های طراحی ­آموزشی، طراحی پیام­ها و کاربرد مواد­ دیداری، سبک­نگارش، تنوع تجربیات­یادگیری، ویژگی­های کالبدی و اصول آموزش و یادگیری بود. داده­ها از ­طریق فراوانی، درصد فراوانی و t تک متغیری مورد تجزیه­ تحلیل قرار­گرفت و مشخص شد معلمان بر ­این باورند که ارزشیابی­تشخیصی، پاسخ به ارزشیابی ­تشخیصی، پاسخ به ارزشیابی­پایانی و خلاصه فصل مربوط به طراحی­آموزشی و پاسخگویی به پرسش­­ها مربوط­ به تنوع­ تجربیات یادگیری وجود ندارد، یا نامناسب است؛ ولی معلمان قادر به تولید، تکمیل و اصلاح یا تأمین آن هستند و کتاب نیاز به اصلاح جزیی دارد. متخصصان نیز نظرات تکمیلی خود­ را در ­این رابطه شرح دادند و الگوی ارزیابی کتاب با توجه به دیدگاه براون ارایه شد.
    کلید واژگان
    واکاوی
    فناوری آموزشی
    کتاب کار و فناوری پایه هفتم
    نظریه براون

    شماره نشریه
    66
    تاریخ نشر
    2022-07-23
    1401-05-01
    ناشر
    انجمن مطالعات برنامه درسی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی گروه تخصصی علوم تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران،ایران، برگرفته از پایان نامه با عنوان "بررسی جایگاه فناوری آموزشی درکتاب کار و فناوری پایه هفتم بر اساس نظریه براون از دیدگاه معلمان و متخصصان و ارایه الگو"
    دانشیاریار تکنولوژی آموزشی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران
    استادیار روانشناسی تربیتی، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران

    شاپا
    1735-4986
    URI
    http://www.jcsicsa.ir/article_144370.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1004357

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب