دوره 17, شماره 67
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بازتاب هویت ملی در کتاب فارسی پنجم دبستان از دوره قاجار تا پایان قرن چهاردهم شمسی
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)هویت ملی تمام تفاوتها را در کنار یکدیگر به احساس تعلق و اتحاد بین آحاد یک سرزمین تبدیل میکند و در نهایت به یک ملت در مقابل دیگری تعریف خاص میبخشد. هدف مقاله حاضر، بررسی هویت ملی در کتاب فارسی پایه پنجم ابتدایی در سه ...
-
بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در فرآیند تصمیمگیری در برنامه درسی عمل فکورانه
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)مقاله با هدف بازشناسی کیفی عناصر مؤثر در تصمیمگیری برنامه درسی عمل فکورانه انجام شده و روش پژوهش، تحلیل محتوای کیفی است. جامعه پژوهش، اسناد و منابع معتبر علمی مرتبط با عمل فکورانه شوآب، و روش نمونهگیری، در دسترس انتخاب ...
-
طراحی الگوی آموزش سواد رسانهای برای معلمان، بر اساس رویکرد داده بنیاد
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)مقاله حاضر با هدف ارائه الگوی آموزش سواد رسانهای برای معلمان انجام شد. این پژوهش به صورت کیفی با روش داده بنیاد اجرا شد. برای جمعآوری دادهها 28مصاحبه نیمهساختاریافته با متخصصان علوم ارتباطات، علوم تربیتی و فعالان ...
-
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفه ای
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی آغازخدمت برای نومعلمان دورۀ ابتدایی با تأکید بر توسعۀ حرفهای است. در این پژوهش از روش کیفی استفاده شد. در مرحله طراحی، از روش تلفیقی: سنتزپژوهی و در مرحله اعتبارسنجی، ...
-
شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روشهای فعال تدریس
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)هدف اصلی این پژوهش شناسایی دانش ضمنی معلمان عربی شهرستان تکاب درباره روشهای فعال تدریس میباشد. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش کیفی پدیدار شناسی تفسیری استفاده شد. مشارکت کنندگان پژوهش را تمامی معلمان عربی شهرستان ...
-
کاوشی در تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهی شده در دورههای تحصیلی دیگر
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)هدف مقاله تحلیل تجربه زیسته، رضایت و عملکرد شغلی نومعلمان ساماندهیشده در سایر دورهها بود. نوع پژوهش کاربردی، روش ترکیبی و جامعه آماری آن دانشآموختگان (1398-1395) رشتههای آموزش فیزیک، شیمی و زیستشناسی دانشگاه فرهنگیان ...
-
طراحی الگوی برنامه درسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان (نظریه داده بنیاد)
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)هدف از مقاله حاضر ارائه الگوی کارورزی دانشگاه فرهنگیان است. و با روش داده بنیاد انجام شد. دادهها از طریق 20 مصاحبه نیمهساختارمند بااساتید، صاحبنظران و متخصصان و دانشجو معلمانی که در ارتباط با موضوع تحقیق از تجارب و ...
-
مطالعه تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارت آموزی معلمی دانشگاه فرهنگیان قم
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)این مقاله به واکاوی تجربه زیسته کارآموزان دوره مهارتآموزی دانشگاه فرهنگیان قم اختصاص دارد. دوره کارآموزی برای نخستین بار در سال 1394 به عنوان بخشی از برنامههای تربیت معلم ایران تدوین و اجرا گردید. کسانی تحت پوشش این ...
-
برنامه درسی در میعادگاه حقیقت
(انجمن مطالعات برنامه درسی ایران, 2023-01-21)نوشته حاضر تحت عنوان برنامه درسی در میعادگاه "حقیقت" ، توفیقی بود هر چند به اجمال ،تا دل نبشته ای نظر ورزانه در باب مسائل و مشکلات این حوزه مطرح گردد . جُستاری که به دور از ، و بدون دغدغه های موجود در خصوص یافته یابی و ...



