ارایه مدل همآفرینی ارزش برند با مشتری در صنعت لبنیات با رویکرد آینده پژوهی
(ندگان)پدیدآور
شکیبی, حسینشبگو منصف, سید محمودقلی پور سلیمانی, علی
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این مطالعه با هدف طراحی مدل همآفرینی ارزش برند با مشتری در صنعت لبنیات انجام شده است. روش پژوهش مطالعه حاضر آمیخته بوده و با دو نوع رویکرد کیفی و کمی انجام شده است. در بخش نخست و کیفی پژوهش، جهت گردآوری دادهها به تدوین سوالات مصاحبه مبادرت ورزیده شده و با تعداد 11 نفر از خبرگان فعال در بازاریابی و صنعت لبنیات مصاحبههای عمیق و نیمساختیافته انجام گرفت. سپس با استفاده از تحلیل کیفی گرنددتئوری، تعدادی مفاهیم استخراج و کدگذاری شاخصها انجام پذیرفت. تمهای اصلی حاصله از نتایج تحلیل کیفی عبارتند از: همآفرینی ارزش راهبردی ، همآفرینی ارزش سازمانی، همآفرینی ارزش با کارکنان، همآفرینی ارزش مشتری، استراتژی همآفرینی ارزش برند، رقابتپذیری برند و مدیریت دانش سازمانی.سپس در بخش دوم و کمی پژوهش به اعتبار سنجی و غربالگری شاخصهای به دست آمده در تحلیل کیفی با استفاده از تکنیک دلفی فازی، پرداخته شد.در بخش سوم پژوهش به ارائه مدل همآفرینی ارزش برند با مشتری در صنعت لبنیات با بهکارگیری روش مدلسازی ساختاری تفسیری مبادرت ورزیده شد. بر این اساس «رقابتپذیری برند» متغیر سطح اول یا وابسته است. متغیر «همآفرینی ارزش مشتری» سطح دوم و «همآفرینی ارزش راهبردی برند» و «همآفرینی ارزش با کارکنان» سطح سوم هستند. متغیر « همآفرینی ارزش سازمانی برند» در سطح چهارم قرار دارد و متغیر «مدیریت دانش سازمانی» سطج پنجم است. در نهایت «استراتژی همآفرینی ارزش برند» نیز به عنوان متغیر سطج ششم و تاثیرگذارترین متغیر مدل تعیین شده است.
کلید واژگان
همآفرینی ارزش برندمشتریان
صنعت لبنیات
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2023-11-221402-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی رشت، گیلان، ایراناستادیار گروه مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و حسابداری، واحدرشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت ، ایران



