مرور بر اساس موضوع "Consumer"

در حال نمایش موارد 1 - 14 از 14

  • An Analysis of the consumer market for carp and carp products in Iran 

    Salehi, H. (Agricultural Research,Education and Extension Organization, 2006-01-01)
    In Iran, carp is widely sold and used in its fresh, although a range of added value products may also be observed. The common carp and the three Chinese species are often reared in polyculture ponds. Since, the 1970S carp ...

  • Main Factors Affecting Physicians’ Prescribing Decisions: The Iranian Experience 

    sharifnia, sayed hesam; mohammadzadeh, mahdi; arzani, gelareh; Salamzadeh, Jamshid; Abolfazli, Seyed Abolfazl; zali, alireza; Khoshdel, Alireza (School of Pharmacy, Shahid Beheshti University of Medical Sciences, 2018-07-01)
    Prescription decision making is a complicated phenomenon influenced by many factors including drug strength, the patient's context, prescriber characteristics, health facilities, payment type and pharmaceutical marketing. ...

  • A New Method of Distribution Marginal Price Calculation in Distribution Networks by Considering the Effect of Distributed Generations Location on Network Loss 

    Ghaemi, S.; Zare, K. (University of Mohaghegh Ardabiliدانشگاه محقق اردبیلی, 2017-12-01)
    The determination of practical and coherent policy to pin down the price in restructured distribution networks should be considered as a momentous topic. The present paper introduces a new method of distribution marginal ...

  • Study of the heavy metals (Cd and Pb) content in the tissues of rainbow trouts from Hamedan coldwater fish farms 

    Reyahi Khoram, Mahdi; Setayesh-Shiri, F.; Cheraghi, M. (Agricultural Research,Education and Extension Organization, 2016-04-01)
    The aim of this research was to determine the concentration of cadmium (Cd) and lead (Pb) in the muscle and liver tissues of rainbow trout (Oncorhynchus mykiss) in Hamedan Province (west of Iran) cold water fish farms, and ...

  • برآورد تابع هزینه‌های در راه خدا (بررسی خانوارهای شهر زاهدان) 

    عزتی, مرتضی; Ezzati, Morteza; نصیرخانی, پرویز; شکرزهی, مهرناز (دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq(as) University, 2018-10-23)
    در چارچوب تبیین علمی رفتارهای اسلامی و برای توسعه دانش علمی اقتصاد اسلامی، آزمونهای تجربی نقش کلیدی دارند و بدون آن‌ها علمی بودن گزارهها اعتبار کافی ندارد. یکی از بخشهای مهم نظریههای اقتصادی و به ویژه اقتصاد اسلامی، کردار ...

  • تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر فرآیند تصمیمگیری خرید مصرفکنندگان (مطالعه موردی : مصرفکنندگان خانگی لامپ کم مصرف شهر رشت) 

    رمضانیان, محمد رحیم; Ramezanian, M.R; اسماعیل پور, رضا; Esmaeilpour, Reza; تندکار, هدیه; tondkar, Hedyeh (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2010-09-23)
    در سالهای اخیر نگرانیهای فزایندهای نسبت به محیط زیست در بین صاحبنظران همه حوزههای علمی پدیدار شده که پژوهشگران و متخصصان بازاریابی نیز از این دغدغه فارغ نبودهاند، بهگونهای که به پیدایش مفهوم جدیدی از بازاریابی با عنوان ...

  • تحلیلی روانشناختی از نقش درختان در محیط‌های خرید شهری مطالعه موردی: کلانشهر مشهد 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهران-دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی- موسسه روانشناسی و علوم تربیتی, 2015-01-21)

  • جایگاه شروط غیرمنصفانه در حقوق ایران با نگاهی به ماده «46» قانون تجارت الکترونیکی 

    تقی زاده, ابراهیم; taghizaadeh, ebrahim; احمدی, افشین; ahmadi, Afshin (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2015-03-21)
    چکیده در «حقوق اروپا» و «کامن‌لا» بر مبنای حمایت از مصرف کننده، با شروط غیرمنصفانه قراردادی از طریق قوانین خاص مبارزه می‌شود. در حقوق داخلی خلأ چنین مقرراتی کاملاً مشهود است. از طرفی طبق قواعد عمومی قرارداد‌ها و اصول حقوقی ...

  • حمایت از حقوق مصرف‌کننده و قلمرو آن در فقه شافعیان و امامیه 

    رهنمون, رئوف; Rahnemoun, Ra’uf; شیخ الاسلامی, اسعد; Shikhul- Islami, Assad (دانشگاه تهران, 2011-08-23)
    هرچند به علت رواج اصطلاح مصرف‌کننده در دوران معاصر، این اصطلاح در فقه ذکر نشده است، اما فقه به حقوق مصرف‌کننده و راه‌های حمایت از آن، همچنین به مسئولیت دولت در این زمینه و اقدامات ضروری برای حمایت از آن پرداخته است. ضوابطی ...

  • غیرحرفه‌ای؛ متعهدله ارائۀ اطلاعات در حقوق فرانسه 

    قاسمی حامد, عباس; GHASEMI HAMED, ABBAS (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-03-21)
    حاکمیت اندیشۀ حمایت از طرف ضعیف‌تر، شاخصۀ حقوق معاصر قراردادهایی است که (در کشورهای توسعه‌یافته ازجمله فرانسه) میان حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای منعقد می‌گردد. قانون‌گذار فرانسوی از این نگاه نو بر مبنای ضرورت‌های پیش‌آمده و برهم ...

  • ماهیت حق انصراف در قراردادهای الکترونیکی 

    باقری اصل, سعیده; Bagheri Asl, Saeideh; باقری اصل, حیدر; Bagheri Asl, Heydar; مسعودی, ناصر; masoudi, Nasser; شعاریان ستاری, ابراهیم; Shoarian Sattari, Ebrahim (دانشگاه سمنانSemnan University, 2017-12-22)
    یکی از نهاد های انحصاری قانون تجارت الکترونیکی ایران و کنوانسیون استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قرارداد های بین المللی مصوب 2005 مجمع عمومی سازمان ملل متحد، حقّ انصراف از قرارداد های الکترونیکی است که به منظور حمایت از ...

  • مطالعة تطبیقی تعهد ایمنی و مسئولیت مدنی نسبت به اسباب‌بازی 

    السان, مصطفی; Elsan, Mostafa; امشاسفند, جعفر; Amshasfand, Jafar; دادکیا, مجید; Dadkia, Majid; آجورلو, حمید; Ajorlo, Hamid (پردیس فارابی دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, College of Farabi, 2014-07-23)
    به‌کارگیری اسباب‌بازی، مانند وسایل دیگر ممکن است خساراتی به بار آورد. به‌دلیل اینکه در بیشتر موارد کودکان در معرض صدمات ناشی از به‌کارگیری این وسایل قرار دارند، باید از این قشر ضعیف حمایت‌های ویژه‌ای به عمل آید. با توجه ...

  • نگرش گندم‌کاران، نانوایان و مصرف‌کنندگان نسبت به عوامل موثر بر کاهش ضایعات نان 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2009-01-20)
    هدف کلی این مطالعه ی پژوهشی که با روش توصیفی ـ پیمایشی انجام شده است بررسی نگرش کنشگران تولید گندم، تولید نان و مصرف آن و عوامل فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند بر ضایعات گندم، آرد و نان موثر باشد. جامعه ی آماری این پژوهش ...

  • پدیدار شناسی در مطالعات مصرف کننده 

    قدس الهی, احمد; Ghodselahi, Ahmad; روحانی, امیررضا; ROHANI, AMIRREZA; حسنقلی پور, طهمورث; hassagholi pour, tahmoures (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2014-04-21)
    استفاد از روش های تحقیق کیفی در رفتار مصرف کننده، غالبا در شکل هایی مانند پیمایش های تجربی، مصاحبه های پیش نویس، فرافکنی، ایفای نقش، مصاحبه عمیق و گروه های کانون انجام می گیرد. اما این روش ها تنها بخشی از فرایند تحقیق کیفی ...