نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorﻣﺤﻤﺪی, زینبfa_IR
dc.contributor.authorدیدهﺧﺎﻧﯽ, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T09:15:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T09:15:38Z
dc.date.available1402-03-27T09:15:38Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T09:15:38Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationﻣﺤﻤﺪی, زینب, دیدهﺧﺎﻧﯽ, حسین. (1401). بررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(12), 365-374.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7883-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988878
dc.description.abstractزمینه و هدف: رضایتمندی بیماران با کمک به ایجاد اعتماد و روابط بهتر بیماران با تیم درمانی، بهبود بیماران را تسریع می‌بخشد. ضمن این که بر بهبود کیفیت خدمات بهداشتی-درمانی تاثیرگذار می‌باشد. از این رو در این مطالعه میزان رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی-درمانی یک بیمارستان خصوصی در شهر گرگان مورد بررسی قرار گرفت. روش­ کار: تحقیق حاضر از نوع توصیفی- مقطعی بود که با استفاده از پرسشنامه انجام شد. برای انجام این تحقیق از بین بیماران مراجعه کننده به بیمارستان غیر دولتی فلسفی گرگان تعداد 173 بیمار به صورت در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند سپس سطح رضایت بیماران بستری با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته که دارای پنج مولفه بوده و روایی و پایایی آن توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی گلستان مورد تایید قرار گرفت ارزیابی شد و اطلاعات با استفاده از نرم­افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‌ها: در مجموع اکثر بیماران رضایت متوسط به بالا ابراز داشتند. رضایتمندی در بخش درمانی نسبت به بخش غیر درمانی بیشتر بود. بیشترین رضایتمندی از "برخورد پزشکان" (62/80 % پاسخ عالی) بود. نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج توصیه می­شود جهت بهبود رضایتم­ندی بخش پذیرش تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. همچنین وجود نارضایتی اندک علی رغم میزان رضایت خوب بیماران از خدمات بهداشتی-درمانی بیمارستان، توجه و بازنگری مدیران برای رفع ضعف ها و جذب اعتماد و وفاداری بیشتر بیماران را می‌طلبد.  fa_IR
dc.format.extent685
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectرضایتمندی بیمارانfa_IR
dc.subjectبیمارستان خصوصیfa_IR
dc.subjectبرخورد پزشکانfa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleبررسی رضایتمندی بیماران از خدمات بهداشتی و درمانی در بیمارستان خصوصیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentداﻧﺸﺠﻮی دکترا، گروه ﻣﺪیﺮیﺖ، واحد علی آباد کتول، داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ، ﻋﻠﯽ آﺑﺎدﮐﺘﻮل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مهندسی صنایع، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue12
dc.citation.spage365
dc.citation.epage374


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد