نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکراله بابایی, الههfa_IR
dc.contributor.authorابطحی, عطاءاللهfa_IR
dc.contributor.authorاحقر, قدسیfa_IR
dc.contributor.authorقیومی, عباسعلیfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, علی اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1402-03-27T08:40:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-06-17T08:40:34Z
dc.date.available1402-03-27T08:40:33Zfa_IR
dc.date.available2023-06-17T08:40:34Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationشکراله بابایی, الهه, ابطحی, عطاءالله, احقر, قدسی, قیومی, عباسعلی, رضایی, علی اکبر. (1401). تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران. مجله علوم پزشکی رازی, 29(12), 188-197.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7693-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/988862
dc.description.abstractزمینه و هدف: توانمندسازی معلمان یکی از موارد مهمی است که ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با یادگیری فراگیران دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف تبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران انجام شد. روش کار: روش تحقیق از نظر گردآوری اطلاعات جزء پژوهش­های آمیخته بود. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دانشگاهی شامل مدیران و کارشنایان ارشد آموزش و پرورش و در بخش کمّی شامل کلیه دبیران دوره اول متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی 1401-1400 بود. حجم نمونه در بخش کیفی با اشباع نظری (10 نفر) و در بخش کمّی بر اساس جدول مورگان 300 نفر برآورد شده که برای انتخاب نمونه در بخش کیفی از نمونه‌گیری هدفمند و در بخش کمّی از نمونه‌گیری تصادفی طبقه­ای استفاده گردید. ابزار گردآوری داده‌ها، در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمّی، پرسشنامه محقق‌ساخته 144 سوال و 17 مؤلفه بر مبنای مقیاس 5 گزینه‌ای بود. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه 86/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار smartpls3 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که توانمندسازی فرهنگی روانشناختی شامل فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، نظام پایش سازمانی، نظام پاداش سازمانی، نظام های مدیریتی سازمان بود و پیامدهای آن شامل ارتقای توانمندی بین فردی، توانمندی مدیریت و رهبری و توانایی خلق رویداد می­باشد. نتیجه­ گیری: به طور کلی می­توان بیان داشت که مؤلفه‌های تأثیرپذیر از توانمندسازی فرهنگی-روانشناختی در بین دبیران شامل، ارتقای توانمندی بین فردی، توانمندی مدیریت و رهبری و توانایی خلق رویداد می­باشند.  fa_IR
dc.format.extent1095
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتوانمندسازیfa_IR
dc.subjectفرهنگیfa_IR
dc.subjectروانشناختیfa_IR
dc.subjectدبیرانfa_IR
dc.subjectپزشکی اجتماعیfa_IR
dc.titleتبیین توانمندسازی فرهنگی روانشناختی دبیران دوره اول متوسطه شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی دانشکده اقتصاد و مدیریت، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار وعضو هیات علمی گروه مدیریت برنامه‌ریزی فرهنگی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیات علمی گروه مدیریت فرهنگی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue12
dc.citation.spage188
dc.citation.epage197


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد